Android - alternativ för att ställa in bakgrundsbild saknas

Nizhoni

Trådstartare
Svärmor har en Android-telefon, Android 9, som saknar alternativet för att ställa in en bakgrundsbild och jag lyckas inte lista ut vad som hänt eller hur jag får tillbaka alternativet (utan fabriksåterställning?).

Min man har en exakt likadan telefon (som vi inte direkt använder :o ) så vi vet exakt var alternativet ska finnas, men på svärmors telefon så saknas alternativet helt. Det går inte heller att komma dit genom att på den befintliga bakgrundsbilden trycka och hålla ner tills 'menyn' dyker upp, eller ja, menyn dyker upp men om man väljer alternativet bakgrund så händer inget. Det är som att allt rörande bakgrunder är borta. :confused:

Jag har lyckats ställa in en ny bakgrundsbild genom att använda ett befintligt foto (från kameran), så på så sätt går det, men själva alternativet för bakgrundsbilder och de normalt medföljande bilder är som bortblåsta. Hur hittar jag dem? Kan svärmor ha raderat allt av misstag? Har ni några bra idéer eller lösningar?
 
Exakt, alternativet saknas under inställningar. Har jämfört med en exakt likadan telefon, modell och Android-version, och på en finns det men inte den andra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp