Bukefalos 25 år!

ang avel, eller??

A

adore

någon här som kan detta med färger??
har en svart cornish rex-hona och om vi behåller henne har vi funderat på att ta en kull på henne, men vilken färg ska hanen ha??
jag vill gärna att ungarna blir svarta eller gråa och jag är verkligen nollställd när det gäller detta.
hur fungerar det med blodgrupper då?? fattar inget där heller...
hjälp...tack!!

Svarta ungar kan din hona få med vilken han som helst, men en röd ger enbart sköldpaddsäfrade honor, men dock svarta hanar.
För att hon ska kuna få blå ungar krävs det att både hon och hanen bär på anlag för dilution. Om din hona har någon förälder som är diluterad (dvs någon av färgerna blå, creme, blåsköldpadd, lila eller lilasköldpadd) så vet du med säkerhet att hon bär på det. För att då säkrast få chans på blå ungar så parar du med en blå hane.

Om du inte vet om hon bär på dilution ellre ej, så får du chansa. Om du då parar med en blå hane och det blir blå ungar så vet du att hon bär på dilution. Annars får hon bara svarta ungar med en blå hane.

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
1 672
Övr.Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 991
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
4 565
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15
  • Ridrädsla

Omröstningar