Ang dagmatte/husse

D

Dean

Ni som har dagmatte år er hund kom med lite tips!

Vi ska försöka hitta en bra person som kan promenera Nixon ca två dagar i vecka då jag jobbar. Egentligen kanske det inte behövs, men jag får så dåligt samvete om min vovve ska var ensam varje dag. Det handlar bara om att han ska vara ensam ca 4 timmar/dag, men kan man hitta någon som går ut med honom några dagar så känns det bättre.

Så nu vill jag bara ha lite tips och råd när det gäller dagmatte/husse. Jag tycker att det känns lite olustigt att en främmande person ska gå in i mitt hem när jag eller sambon inte är hemma. Hur vet jag att personen i fråga är en bra hundmänniska? Vi tänkte bara ge symbolsumma för att få någon som verkligen vill gå ut med hunden och inte gör det för pengarna. Hur mycket betalar ni?

Alla tips och råd mottages tacksamt :bow:
 
Jag vet inte riktigt själv sådär, för vi har aldrig haft någon åt våra hundar. Däremot är jag den här som går ut med dom flestas hundar när jag har tid..

För det mesta så är det någon som känner någon som känner mig och kan intyga om att dom kan lita på mig. Men jag har också haft några okända, och där har dom frågat mig rent ut om hur van jag är vid hundar. Hur många hundar jag haft, vilka raser, vad vi gjort.. Sen har dom tittat på kemin mellan mig och hunden.

Har då alltid haft nyckel och gått hem till dom på dagarna, gått ut med hunden och eventuellt gett mat beroende på tiderna :)

Jag tycker det är trevligt att både kunna hjälpa andra, och att få mer hundvana. Det stjälper ju inte direkt för mig att jag får träffa ännu fler olika sorters hundar! :)
 
Tack så mycket för svaret!

Men jag tänkte höra om du tar betalt för att promenera andras jyckar, och i så fall hur mycket?
 
Min förra hund (Som jag inte har regelbundet utan bara för en begränsad tid liksom) hade jag som träningsobjekt :) Jag bryr mig egentligen inte om pengarna, om det inte är så lång restid så att jag måste köpa SL-kort. Då kan jag ta pengarna till kortet en gång i månaden..

Jag gör det för att jag älskar hundar, och gärna träffar alla sorters olika.

När jag får betalt, så är det olika. Jag låter dom bestämma helt! Vissa har ju mer pengar än andra.. Ett par som jag brukade passa åt (Han avlivades nyligen dock :() fick jag alltid MKT pengar av, en blandis jag passar lite nu och då, får jag en 100 kr per gång av. En annan 60 kr per gång..

Dom får bestämma själva vad dom har råd med :) Jag brukar säga att jag inte vill ha, men får ändå oftast.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Petronilla
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 135
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp