Bukefalos 28 år!

evis

Trådstartare
Läste nånstans att halm ger 5 MJ och inget protein whatsoever - och med det i åtanke är det ju absolut mest logiskt att räkna med i foderstaten. Men - jag har fått lära mej att den näring som finns i halmen kan hästen inte bryta ner/tillgodogöra sej - det är enbart "bukfylla" helt enkelt, och därför finns det ingen anledning att räkna med det i foderstaten.
Vad är rätt?
 
Jag räknar halmen som rent stråfoder, dvs om jag måste täcka TS i övrigt ger den inte någon större påverkan.

Hur var och en gör, är nog lite olika tror jag.
 

Liknande trådar

Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 443
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 263
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 933
Senast: Gunnar
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 792
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp