Ang kompisar

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

plura

Jag har en kille på 4,5 år, som går på dagis ca 15 timmmar i veckan. PÅ dagis har han många kompisar att leka med men inte hemma.
Hemma leker han mest med syskonen. Tror ni att han är behov av att leka med kompisar även hemma?
Jag tycker detta är jätte svårt eftersom vi inte har lärt känna några familjer med jämngamla barn. Man vill ju även att det ska stämma med föräldrarna. Vad säger ni om detta har ni några barn i denna ålder och hur har de det med kompisar?????
 
Sv: Ang kompisar

Nej, han behöver säkert inte leka med kompisar hemma om han får träffa andra barn på dagis, samt har syskon. Säger han att han skulle vilja leka med kompisar hemma? Annars tycker jag inte att du behöver fundera på det alls. Har han "bästa" kompisar på dagis? Alla barn är ju individer, vissa leker gärna själv långa stunder.
 
Sv: Ang kompisar

Han har ingen direkt bästis, utan leker med lite olika barn på dagis....
 
Sv: Ang kompisar

Beroende på hur ni bor finns ju flera alternati.
Bor ni i stan finns ju lekplatser att träffa presumtiva bästisar i eller "öppet hus". Bor ni på landet brukar kyrkan ordna barnaktivitetre där nejdens gryn kan ses.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 887
Senast: Mois
·
Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 788
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 898
Senast: jemeni
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 921
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp