Ang valacken med hasledsinflammation - uppdatering

Alexandra_W

Trådstartare
Lovade uppdatera om valacken med hasledsinflammation. Sprutad två ggr men kändes mycket bättre efter andra gången och jag funderade lite på att slopa återbesök.

Blir inget återbesök på fredag. Jag ringde och pratade med vet (som direkt på namnet kopplade både vem jag var och hästen. Jag är IMPONERAD). Han tyckte att "tycker du han känns fräsch är han fräsch, sätt igång och rid och så håller jag tummarna och så hoppas jag att nästa gång vi träffas är det inte på grund av halt häst i alla fall".

Så, jag får börja trava fem minuter per pass nu i 5-6 dagar. Sen ska jag öka med 5 minuter per dag i en vecka. Sen kan jag tuta och köra med både galopp och böjt spår.

Jag HOPPAS att det inte fryser på förrän seeent i år, jag vill hinna börja lite på böjt spår och se vad som händer. Annars får jag vänta ända till våren.

Dessutom har jag och hovslagaren kommit överens om att prova med tåriktade skor bak på honom och se om det kan hjälpa. SKulle egentligen åkt iväg till smedjan och fått det fixat idag men är sjuk så det får bli på söndag eller måndag.

Men nu vet ni lite mer, och så håller vi tummarna kollektivt va? *ber snällt*
 
Härligt! :banana: :banana: Håller alla tummar jag kan!

Glatt är det här också, vinafina var på kliniken i måndags, spatten är utläkt i högra hasen, ½ grads hälta på böjt spår kvar i vänstra (den var värst). Så nu är det skritt i 3 månader till och sen återbesök :)
 
Heja! Grattis. Jag håller tummarna!!

Men stackare att skritta dig igenom vintern...burr... Jag har ju skrittat i 2 månader nu, och det känns som en eviiighet.. (iofs har det varit längre igångsättningar än så förr, men då har jag växlat mellan upp- och avsuttet men nu var det uppsuttet som gällde)
 
Tack tack :)

Joo, jag börjar tröttna på att skritta nu...:crazy: Ska börja på den fjärde månaden nu *suck* :smirk:. Men jäklarns vad mycket man kan göra med skritten ändå! Jag kan tack och lov variera skrittandet rätt så rejält i vinter, vårt lilla ridhus ska renoveras innan snön kommer! :bump: Perfekt, då kan jag tömköra och jobba från marken utan att frysa ihjäl :D. (nu ska bara jag bli frisk också...sen så.. ;) )
 
Skönt. Jag har ju varken ridbana eller ridhus jag. Å andra sidan var det bara rakt fram som gällde. 20 minuter/dag. Det innebär att man fick skritta samma väg fram och tillbaka dag ut och dag in. Både jag och pållen höll på att kräkas efter en månad. Men på 15 minuter skritt kommer man inte så långt att man kan byta väg innan man måste vända =/
 
Grattis, vad härligt!!Heja Heja er! :banana:
Jag fortsätter att hålla tummarna för er,HOPPAS nu allt går bra fortsättningsvis!
Men det kommer det att göra ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
19 966
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
7 372
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp