Angående ICA m.fl. kedjors egna varumärken

EMV är djävulens påfund och ICA är värst i klassen (jag har jobbat i en ICA-butik så jag har rätt bra koll) även om ingen kedja är oskyldig. Kan jag undvika EMV så gör jag det.

Samma här, undviker det i så stor utsträckning jag kan. När ICA började introducera sina vegoprodukter och konkurrenterna försvann mer och mer så fick vi börja laga mer från grunden.
 
Hade inte en aning!
Men om försäljningen sjunker på en vara till kanske 20%, vad gör de då? Det kan vara att folk bojkottar varan av diverse anledningar och då borde väl någon reagera?
 
Jag är egentligen emot EMV men har lite problem med att vissa av deras produkter är bättre än övrigt sortiment. Tidigare köpte jag alltid pastejkökets leverpastej, idag köper jag Icas för den är godare. Tidigare köpte jag alltid Deli falukorv men sen gjorde de om receptet och numera köper jag Icas för den är godare (bättre än Deli innan de gjorde en oätbar). Det finns fler exempel.
 
De flesta gånger jag läst inlägg där någon vill ta tillbaka en avlistad produkt så skall de "ta det vidare", förmodligen till papperskorgen. :D
Vet inte om Ica-handlaren i min stad är extra bra, men jag har vid de två tillfällen jag frågat något blivit riktigt bra bemött och på ena frågan ordnade de på en gång så den produkten kom in igen.
Sen beror det nog lite på ica-handlaren vad de har för filosofi. Den som äger stora Ica hos oss tar in mycket från lokala producenter, allt ifrån alkoholfri öl, potatis från bönder i närheten, bröd från lokala bageriet, grynkorv tillverkad av en riktigt liten producent etc.
 
Artikeln var inte låst från början men DN har tydligen ändrat det för nu kommer inte heller jag åt den.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp