Ångest och pappersjobb...

Chili

Trådstartare
Efter en veckas ihärdigt ringande har jag äntligen fått tag på veterinären som hade hand om Hazze i Skara. Papper för utdömning skickas idag, som sen ska vidare till försäkringsbolaget... Det här ger mig verkligen hjärtklappning.

Det var precis som i förrgår, när jag bara fick prata med en telefonist. Jag var lugn, men efter samtalet fick jag hjärtklappning och handsvett.
Nu efter att ha pratat utdömning (vilket var nemas problemas, han ställde knappt någon fråga...) är jag lätt skakis och med hjärtat halvt i halsgropen. Jag var lugn och lät till och med glad under samtalet, men det är en fin fasad man har...

Nu hoppas jag bara försäkringsbolaget inte har invändningar. Någon annan som fått hästen utdömd för fraktur på strålbenet? Hade ni problem med försäkringspengarna?

Nu när detta är klart har jag bestämt mig för att släppa honom med hans bästa kompis, så får han ha en lycklig sista tid i livet. :cry:
 
Sv: Ångest och pappersjobb...

Jag fick ta bort min häst för fyra år sedan pga en strålbensfraktur. Det var aldrig någon diskussion från försäkringsbolagets sida om vi skulle få ut ersättning eller ej. Veterinären på Strömsholm talade direkt med försäkringsbolaget och vi behövde inte göra något mer än fylla i relevanta papper. Suverän hantering i en svår och jobbig situation som kom som en blixt från klar himmel för oss som var nyblivna hästägare då.

Känner med dig och hoppas det löser sig så bra det går en sån här situation.
 
Sv: Ångest och pappersjobb...

Ja jag var också nybliven hästägare. Dock fick jag 6 veckor på mig - om det var för min skull eller om han faktiskt trodde hästen kunde bli bättre, det vet jag inte. Men nu var det iaf inte tu tal om saken. Hoppas det inte blir tjafs med försäkringen, det orkar jag inte.
 
Sv: Ångest och pappersjobb...

Hej,

Själv sitter jag i samma båt. Fick diagnosen strålbensfraktur (fissur)av veterinären när jag var där för snart 7 veckor sedan. Märkligt nog var min häst inte halt i skritten när jag hämtade in henne från hagen, först när jag hade sadlat henne och satt upp för att skritta ner till paddocken kände jag genast att det inte var som det brukade. Vi kunde knappt urskilja ng hälta utan först när vi satte henne på lina markerade hon i traven. det blev bara till att ringa veterinären och boak tid!
Väl hos vet fick jag då detta rent utsagt för jä-iga besked, trodde inte i min vildaste fantasi att det kunde vara så illa. Det hela blir ju inte bättre av att man få ett preliminärt besked om att ja, jo du kanske kan rida hästen framöver i lite lättare markarbete i en mjuk paddock.......
Jag rider fälttävlan med min häst och jag vet att det är kört för våran del, om inte annat för att jag känner min häst och jag ser att hon har ont, det är inte likt min häst hon är inte som hon brukar.
I morogn är det domedagen då skall vi till vet igen, jag har ångest!! Är det ingen som har ng positivt att säga om stålbensfrakturer.......
Jag behöver detta nu! samtidigt har jag ställt in mig på att avliva Mina om hon kommer att ha ont framöver,,,,, det svider i mig att behöva göra så men det känns inte som att jag har ng val.......
Jag vet hur du känner dig, det enda man kan göra är att sucka och hoppas på det bäst.....
fillo
 
Sv: Ångest och pappersjobb...

HeJ!

Min förra pålla togs ju inte bort pga strålbensfraktur, utan av andra orsaker, men när jag ringde försäkringsbolaget för att fråga om de fått in papprena från vet. frågade hon om orsaken till utdömningen. Hon frågade om häst var halt och när jag började berätta ansåg hon att bara gaffelbandsskadan i ena fram var orsak nog för utdömning och den skulle ju som jag förstog det läka ut på några månader.

Så det är nog inga problem att få igenom det.

Lycka till, eller vad man nu säjer..

/ Lavinia
 

Liknande trådar

N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 737
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp