Sporthorse

Trådstartare
Nu har jag sagt upp mig och det var inte populärt. Chefen vart ledsen och besviken, trots att han i vanliga fall är bra på att dölja sånt så såg jag det tydligt idag. Känner mig elak och allt det där men jag måste gå vidare nu. Jag har tänkt på att säga upp mig rätt länge nu, orkar inte med att inte ha ett socialt liv, mina vänner här ska sluta och flytta, folk försvinner, jag saknar mitt liv hemma och orkar inte med att jobba så mycket längre. Har för låg lön och nu måste jag vidare.

Har jag gjort rätt? För sent att ångra sig nu! Men jag kommer sakna hästarna och det lär bli tufft att komma hem efter så lång tid här borta.
 
Det kan knappast vi svara på om du gjort rätt. Det måste du känna själv. Men du har ju sagt upp dig av en anledning och den är säkert rätt. Sen kan det visst bli så att andra blir både arga och ledsna när man slutar. Om folk blir glada när man slutar är det nästan sämre. Lycka till med nästa kapitel i livet!
 
Ingen annan än du kan ju svara för huruvida du gjort rätt eller inte som sagt upp dig, det måste du känna själv. Din chefs eventuella besvikelse eller annan känsla/åsikt i frågan ska ju verkligen inte avgöra det.
 
Nu har jag sagt upp mig och det var inte populärt. Chefen vart ledsen och besviken, trots att han i vanliga fall är bra på att dölja sånt så såg jag det tydligt idag. Känner mig elak och allt det där men jag måste gå vidare nu. Jag har tänkt på att säga upp mig rätt länge nu, orkar inte med att inte ha ett socialt liv, mina vänner här ska sluta och flytta, folk försvinner, jag saknar mitt liv hemma och orkar inte med att jobba så mycket längre. Har för låg lön och nu måste jag vidare.

Har jag gjort rätt? För sent att ångra sig nu! Men jag kommer sakna hästarna och det lär bli tufft att komma hem efter så lång tid här borta.

Min sambo har precis också sagt upp sig. Chefen blev väldigt besviken, men dennes vilja står i skogen och växer. Han är knappast livegen och det är inte heller du. Det finns ingen plikt att arbeta på en viss arbetsplats hur mycket bra man än kan tänkas bidra med.
 
Ingen annan än du kan ju svara för huruvida du gjort rätt eller inte som sagt upp dig, det måste du känna själv. Din chefs eventuella besvikelse eller annan känsla/åsikt i frågan ska ju verkligen inte avgöra det.
Det känns så elakt från min sida. Chefen har verkligen försökt att hålla mig kvar och gjort allt han kunnat. Sen är man så nära när man jobbar så här och då känns det extra elakt att svika någon, speciellt när han har sagt hur svårt det kommer bli att hitta någon ny som passar. Men sånt är livet antar jag.
Det känns rätt innerst inne, eftersom jag sällan har pengar över till annat än just mat och bensin samt att jag knappt orkar vara social på min lediga tid. Är så trött och har lessnat på att göra samma sak månad efter månad. Vill utvecklas mentalt också, inte bara rida och åka runt på tävlingar.
 
Om du vill lätta lite på ditt dåliga samvete, eller vad det nu är, så kan du erbjuda en längre uppsägningstid än du egentligen har.
 
Min sambo har precis också sagt upp sig. Chefen blev väldigt besviken, men dennes vilja står i skogen och växer. Han är knappast livegen och det är inte heller du. Det finns ingen plikt att arbeta på en viss arbetsplats hur mycket bra man än kan tänkas bidra med.
Jag är för snäll och tar gärna på mig andras besvikelse och skjuter undan min egna framtid på det viset, just för att slippa göra folk man tycker bra om besvikna. Jag har förklarat att det inte är fel på min chef utan att jag bara insett att detta inte är min grej, och då svarar han att det finns ju andra som stannar livet ut, vad gör han för fel? Han försöker göra allt rätt och jag blir inte nöjd? Suck... :(
 
Om du vill lätta lite på ditt dåliga samvete, eller vad det nu är, så kan du erbjuda en längre uppsägningstid än du egentligen har.
Jag har 3 månaders uppsägningstid. Länge än så kan jag inte ta för då blir det för dåligt väder att bila hem.
 
Det känns så elakt från min sida. Chefen har verkligen försökt att hålla mig kvar och gjort allt han kunnat. Sen är man så nära när man jobbar så här och då känns det extra elakt att svika någon, speciellt när han har sagt hur svårt det kommer bli att hitta någon ny som passar. Men sånt är livet antar jag.
Det känns rätt innerst inne, eftersom jag sällan har pengar över till annat än just mat och bensin samt att jag knappt orkar vara social på min lediga tid. Är så trött och har lessnat på att göra samma sak månad efter månad. Vill utvecklas mentalt också, inte bara rida och åka runt på tävlingar.

Jamen att det är svårt att hitta personal är hans problem, inte ditt. Jag förstår verkligen att det känns jobbigt för dig men låt inte din chef påverka ditt beslut!

Du ser! Det är helt rätt beslut om det känns rätt. Heja dig!
 
Jag har förklarat att det inte är fel på min chef utan att jag bara insett att detta inte är min grej, och då svarar han att det finns ju andra som stannar livet ut, vad gör han för fel? Han försöker göra allt rätt och jag blir inte nöjd? Suck... :(
Nej, han försöker inte göra allt rätt. Du känner dig underbetald och du får uppenbarligen inte mer i lön. Du har inte råd eller ork att umgås med andra människor, vilket också innebär att du jobbar lite väl mycket kanske eller har för hög arbetsbörda.

De ställen där de stannar livet ut är där människor trivs och mår bra. Du är inte på ett sådant ställe. Du får inte tillräckligt betalt och du jobbar för mycket.
 
Fast @Sporthorse din chef betalade väl en relativt bra lön vad jag förstått av dina andra tråd? Underbetald skulle nog få tyskar hålla med om att du är. Däremot sitter du ju och betalar en lägenhet i Sverige vilket gjorde det svårt att få pengar över.

Man får säga upp sig av vilka skäl man vill :). Men underbetald verkar du inte vara.
 
Fast @Sporthorse din chef betalade väl en relativt bra lön vad jag förstått av dina andra tråd? Underbetald skulle nog få tyskar hålla med om att du är. Däremot sitter du ju och betalar en lägenhet i Sverige vilket gjorde det svårt att få pengar över.

Man får säga upp sig av vilka skäl man vill :). Men underbetald verkar du inte vara.
Nej, men jag arbetar dock på röda dagar och över 40 timmar vecka trots att jag egentligen arbetar 40 på pappret. Har aldrig räknat timmarna, eftersom jag nu bestämt mig för att åka hem.
 
Nej, men jag arbetar dock på röda dagar och över 40 timmar vecka trots att jag egentligen arbetar 40 på pappret. Har aldrig räknat timmarna, eftersom jag nu bestämt mig för att åka hem.
Ja, det låter ju inte bra!
 
Ja, det låter ju inte bra!
Nej precis, det finns många småsaker som inte stämmer, men jag orkar inte kämpa för att ändra på det eftersom jag hellre lägger energin på att bygga vidare på mitt liv hemma i Sverige. Jag är väl medveten om hur arbetsrättsliga lagar ser ut och därför är det mycket som stör mig med att jag inte får det jag har rätt till. Jag har tex inte fått ut hela min semester, chefen tror nog att jag inte är medveten om hur många veckor man har här. Sen finns det mycket annat, jag har påpekat vissa saker och det har fixats, men det finns så mycket mer som inte stämmer och dessutom vill jag inte hyra ut min lägenhet och därför har jag bestämt mig för att flytta hem istället.
 
Det känns så elakt från min sida. Chefen har verkligen försökt att hålla mig kvar och gjort allt han kunnat. Sen är man så nära när man jobbar så här och då känns det extra elakt att svika någon, speciellt när han har sagt hur svårt det kommer bli att hitta någon ny som passar. Men sånt är livet antar jag.
Det känns rätt innerst inne, eftersom jag sällan har pengar över till annat än just mat och bensin samt att jag knappt orkar vara social på min lediga tid. Är så trött och har lessnat på att göra samma sak månad efter månad. Vill utvecklas mentalt också, inte bara rida och åka runt på tävlingar.
Tänker spontant att du har ett jobb som antingen är ens livsdröm...Eller inte. Och när svaret är inte kommer det aldrig vara värt det... Då är det rätt beslut att åka hem!
 
Självklart har du gjort rätt när du känner som du gör! 3 månader är rätt bra med tid för arbetsgivaren att hitta en ersättare! Och oavsett ska du inte ha dåligt samvete!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 524
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 950
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp