Ångestattack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll hade jag en ångestattack igen. Eftersom det är extra jobbigt att stå ut med en ångestattack ensam så ringde jag till Jourhavande medmänniska. De hara ju öppet från 21 och klockan hade passerat det. Får jag en ångestattack tidigare under kvällen så kan jag ju inte ens ringa dit. Hur som helst så var det 5 i kön när jag ringde. Jag gav upp direkt och la på. Jag kan inte sitta och vänta på att så många samtal ska hinna passera innan jag får prata.

Så jag försökte jag få kontakt med några via messenger. Det gick inget vidare. I min desperation att få slippa vara ensam så skrev jag på FB och frågade om någon kunde tänka sig att ringa mig. Det gav inte heller något resultat.

Jag känner mig verkligen så utsatt när ångesten kommer och jag är ensam. Det är hopplöst att få tag i någon som kan stötta under tiden panikattacken pågår och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Det enda som finns att göra är att stoppa i sig lugnande men det tar ju rätt lång tid innan det ger effekt. Igår tog jag maxdosen och efter ett par timmar somnade jag.
 

Ringer du från mobiltelefon? I så fall kan du sätta på högtalarljudet så du inte behöver sitta med telefonen mot örat/hörlurar på. Och med mobiltelefonen kan du också röra på dig så du kanske kan avleda dig med något under tiden du väntar. Eller om du inte kan avleda dig så är det ju ingen skillnad om mobiltelefonen ligger i kö eller inte.

Kan inte säga att jag förstår hur det känns men jag förstår av dina inlägg att det är väldigt tufft för dig. Även om det tar tid för medicinen att verka så är det bra att det finns medicin som ändå hjälper dig till sömn.
 
Ringer du från mobiltelefon? I så fall kan du sätta på högtalarljudet så du inte behöver sitta med telefonen mot örat/hörlurar på. Och med mobiltelefonen kan du också röra på dig så du kanske kan avleda dig med något under tiden du väntar. Eller om du inte kan avleda dig så är det ju ingen skillnad om mobiltelefonen ligger i kö eller inte.

Kan inte säga att jag förstår hur det känns men jag förstår av dina inlägg att det är väldigt tufft för dig. Även om det tar tid för medicinen att verka så är det bra att det finns medicin som ändå hjälper dig till sömn.
Ja, jag ringer från mobiltelefon och ja, jag vet att jag kan sätta telefonen på högtalaren. Jag brukar göra det när jag sitter i telefonkö. Haken är att med 5 stycken i kön till jourhavande medmänniska så tar det flera timmar att komma fram. Det är för mig samma som att inte komma fram alls. Då får jag ändå genomlida min panikattack på egen hand.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag slutade jobbet klockan ett i onsdags, åkte hem och la mig på soffan. Var så trött. Igår lyckades jag få lite gjort, men låg mest på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 464
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
999
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp