L

luvan

Ni som har angloaraber - hur länge har de vuxit på höjden? Min treåring är ganska liten och jag funderar på hur hög hon kommer att bli. Hon är drygt 1.50 och jag hoppas ju på att hon blir 1.55 åtminstone...

höjden på den beror ju på hur stor mamman å pappan e.
om till exempel den har tagit upp mer av fullblodet eller mer av araben.

Min var 167cm som treåring, pappa Stubin x och mamma engelskt fullblod.
Din är ju lite liten men det är ganska vanligt bland de svenska angloaraberna att de är små.
Det är ju en liten avel med ett litet material att avla på. Lite till kan du nog ändå räkna med att hon växer. :D

Liknande trådar

Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Sen ca två veckor har jag varje morgon vaknat och haft två fingrar som är svåra att räta ut. En led i vardera fingret låser sig och när...
Svar
6
· Visningar
470
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag hade ute en snickare igår för att få offert på ett bygge av en trappa på utsidan av (längs med) huset. Höjden där den slutar är ca 2...
Svar
18
· Visningar
1 066
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 547
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Autism
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition