Ångra sig

Jag fick ju ett varmblod dumpad hos mig utan min vetskap just när jag bestämt mig för att lägga av helt med hästeriet, folkilsken och högdräktig och dessutom ville hon inte ha några långvariga hästkompisar i hagen för då hoppade hon ut och gick i trädgården istället så vad kunde väl gå fel? Nämnde jag att hon inte heller var inriden? :o :laugh:

Henne hade jag kvar i 17 år och hon dog här på gården 25 år gammal, min älskade lilla morrhoppa med lika sjuk humor som mig och dessutom påstod folk att vi nog förtjänade varann. :angel: :D

"Problemet" var ju bara att jag hann aldrig ångra mig eftersom hon dels bara steg av här och konstaterade att "nu flyttar jag in" och dels var hon helt gratis också. :)
 
Jag lider också av köpblues. Extra jobbigt för att jag litar till 110% på min intuition. Men med stigande ålder har jag förstått att just efter köp är inte intuition mkt att lita på. Det är andra krafter i görningen.
 
Min logiska hjärna säger en sak men sen drar mitt hjärta åt helt andra håll när jag kollar/svarar på annonser... O_o:cautious::love:

Så jag känner mig väldigt kluven
 
Uppdatering: Min värsta ångest köpte efter att vi fått tag på en sadel och jag kunnat rida lite. Nu övermannas jag istället regelbundet av känslan "Vad tusan har jag gjort" - men blir samtidigt mer och mer kär i min häst för var dag som går. Hon gör mig helt enkelt så glad.

Så för vissa av oss är det nog helt enkelt så att ångesten i en livsförändring kommer, oavsett om förändringen är positiv eller negativ.
 
Som att ångesten inte redan fanns där, så har den tilltänkta ponnyn gått och fått kotledsinflammation medan vi väntat på att kunna hämta hem den.. :( Så nu får jag förutom den vanliga ångesten även fundera och överväga om det ens ska bli köp eller inte. Kanske ska satsa på vandrande pinnar istället :cautious::laugh:
 
Som att ångesten inte redan fanns där, så har den tilltänkta ponnyn gått och fått kotledsinflammation medan vi väntat på att kunna hämta hem den.. :( Så nu får jag förutom den vanliga ångesten även fundera och överväga om det ens ska bli köp eller inte. Kanske ska satsa på vandrande pinnar istället :cautious::laugh:
Jag sa till min tränare att jag skulle gå över till käpphästar istället när min nya häst direkt drog på sig en hovböld. Han svarade att den bara skulle få trämask eftersom den var min. Vandrande pinnar kan säkert också bli sjuka på något sätt.
 
Jag sålde i min ungdom min häst som jag älskade så mycket men som var alldeles för svår för mig. Det var rätt beslut för det hade gått för långt för att vi skulle kunna vända det. Bara någon vecka senare övertalade mina vänner mig att åka och provrida en häst av helt fel ras och att jag skulle ta den på prov ett par veckor. Jag minns knappt provridningen, det var varken bu eller bä och hästen var väl helt okej men ångesten var total när han anlände ett par dagar senare. Han var snäll, trevlig men allmänt menlös liksom och jag var säker på att jag aldrig någonsin skulle kunna älska honom. Men allt eftersom veckorna gick insåg jag att det var exakt den hästen jag skulle ha efter allt strul med den förra och han var min trogna vän som jag älskade otroligt mycket under flera år innan han pensionerades hos uppfödaren.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 063
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 078
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 229
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp