Angus, Min hamster

I-Boj

Trådstartare
Jag har en hamster, han är en guldhamster på 2,5 år. Senaste dagarna så har han blivit så hängig, han har svårt att ta sig och hitta matskålen och har druckit jätte mycket. Nu ligger kan i sovludd framför mig och Andas tungt och är väldigt kall. Jag upptäckte idag att han har svårt att hålla balansen. Snälla jag vet inte vad jag ska göra..
 
Hej, tack för alla kommentarer men tyvärr var det för sent och han har nu somnat in, självklart skulle jag ta till veterinär om jag kunde men stressen av en bil resa när han var så dålig ville jag inte utsätta honom för, istället hjälpte jag honom med lättare mat att få i sig och hjälpa honom få i sig vatten. Jag visste att det var slutet, så jag gjorde allt för att göra honom bekväm. Vad jag ville få utav att skriva här var tips och råd för att underlätta och göra det bekvämare för honom. Så till dig som kritiserade mig för att ha skrivit här istället för att ta honom till veterinär där hans sista stund mest troligt skulle vara stressig och jobbig, skrev här för att få tips på att hjälpa honom att vara bekvämare hemma där han känner sig trygg och inte stressad. Jag ville att han skulle få somna in i lugn och ro. Vet hela historien först.
 
Hej, tack för alla kommentarer men tyvärr var det för sent och han har nu somnat in, självklart skulle jag ta till veterinär om jag kunde men stressen av en bil resa när han var så dålig ville jag inte utsätta honom för, istället hjälpte jag honom med lättare mat att få i sig och hjälpa honom få i sig vatten. Jag visste att det var slutet, så jag gjorde allt för att göra honom bekväm. Vad jag ville få utav att skriva här var tips och råd för att underlätta och göra det bekvämare för honom. Så till dig som kritiserade mig för att ha skrivit här istället för att ta honom till veterinär där hans sista stund mest troligt skulle vara stressig och jobbig, skrev här för att få tips på att hjälpa honom att vara bekvämare hemma där han känner sig trygg och inte stressad. Jag ville att han skulle få somna in i lugn och ro. Vet hela historien först.
Du frågade vad du skulle göra och alla svarade kontakta veterinär. Har man ett djur är man skyldig att ge det vård och avliva om det inte går att rädda. Du fick svar men gillade inte svaret.
 
Du frågade vad du skulle göra och alla svarade kontakta veterinär. Har man ett djur är man skyldig att ge det vård och avliva om det inte går att rädda. Du fick svar men gillade inte svaret.
Tror du missförstod, jag förstod helt att veterinären var bästa att göra, det jag inte gillade var din kritisering. Du kritiserade att jag skrev här när jag enligt dig skulle gått direkt till veterinär. Jag ville att du skulle förstå mitt resonemang med mitt senaste svar. varför jag inte var hundra positiv till veterinär besök. Han hade bara några timmar kvar när jag skrev och jag hade en aning om det och beslutade att inte utsätta honom för stress när han mest(vad jag tror) ville ha lugn och ro. Jag uppskattade svaren men inte kritiseringen.
 
Tror du missförstod, jag förstod helt att veterinären var bästa att göra, det jag inte gillade var din kritisering. Du kritiserade att jag skrev här när jag enligt dig skulle gått direkt till veterinär. Jag ville att du skulle förstå mitt resonemang med mitt senaste svar. varför jag inte var hundra positiv till veterinär besök. Han hade bara några timmar kvar när jag skrev och jag hade en aning om det och beslutade att inte utsätta honom för stress när han mest(vad jag tror) ville ha lugn och ro. Jag uppskattade svaren men inte kritiseringen.
Vart har folk kritiserat dig? Jag ser svar som är rättfärdiga med det du skrev, du frågade inte specifikt hur du ska göra hans sista stund bra. Utan vad du skulle göra med din dåliga hamster. På Buke är folk oftast ärliga och de kommer säga att veterinärbesök är det första man ska göra. :)

Tråkigt med din hamster, tyvärr går det fort med gnagare när de visar att de är dåliga. :(
 
Tror du missförstod, jag förstod helt att veterinären var bästa att göra, det jag inte gillade var din kritisering. Du kritiserade att jag skrev här när jag enligt dig skulle gått direkt till veterinär. Jag ville att du skulle förstå mitt resonemang med mitt senaste svar. varför jag inte var hundra positiv till veterinär besök. Han hade bara några timmar kvar när jag skrev och jag hade en aning om det och beslutade att inte utsätta honom för stress när han mest(vad jag tror) ville ha lugn och ro. Jag uppskattade svaren men inte kritiseringen.
Tråkigt med din hamster.
I din fråga ser jag inte att du har skrivit att du tänkt på veterinär utan jag ser bara att du desperat vill rädda den. Folk har vad jag kan se svarat i välmening på det och inte för att kritisera.
 
Tror du missförstod, jag förstod helt att veterinären var bästa att göra, det jag inte gillade var din kritisering. Du kritiserade att jag skrev här när jag enligt dig skulle gått direkt till veterinär. Jag ville att du skulle förstå mitt resonemang med mitt senaste svar. varför jag inte var hundra positiv till veterinär besök. Han hade bara några timmar kvar när jag skrev och jag hade en aning om det och beslutade att inte utsätta honom för stress när han mest(vad jag tror) ville ha lugn och ro. Jag uppskattade svaren men inte kritiseringen.
Det var inte kritik utan en uppmaning, jag sitter själv hos veterinär nu utan att fråga buke vad jag ska göra. Jag tar mitt ansvar som djurägare och kontaktar veterinär i första hand och kan sedan rådfråga andra som varit i samma situation vad de har för erfarenheter men jag skyller aldrig ifrån mig som du nyss gjorde.
 
Vad har jag skyllt ifrån mig? Det ända jag sagt var att jag inte gillade kritiseringen, självklart vet jag att veterinär är det bästa och jag erkänner att mitt första inlägg var väldigt otydlig och det ber jag om ursäkt för.
 
Vad har jag skyllt ifrån mig? Det ända jag sagt var att jag inte gillade kritiseringen, självklart vet jag att veterinär är det bästa och jag erkänner att mitt första inlägg var väldigt otydlig och det ber jag om ursäkt för.
Din djurhållning.
 
Du får vara specifikare, jag har inte påstått att jag gjort rätt, utan att jag gjorde det jag trodde var bäst för min hamster. Jag har inte skyllt ifrån mig alls, jag har sagt att jag inte gillade det du skrev då jag tyckte att det kändes som antydande att jag var dum som frågade om råd för min hamster istället för att ta till veterinär när, för allt du vet kanske var precis vad jag gjorde men kanske ville ha lite extra råd.
 
Jag får ursäkta om jag verkar defensiv men det ända jag ville var att berätta hur det gick med honom och berätta vad jag kände över din kommentar.
 
Jag får ursäkta om jag verkar defensiv men det ända jag ville var att berätta hur det gick med honom och berätta vad jag kände över din kommentar.
Det är lugnt, det är lätt att läsa in mer i text än vad som avses. Jag menade inte alls att vara otrevlig eller antyda att du var dum och jag förstår att du är väldigt ledsen att du inte kunde göra mer för honom. :heart
 
Det är så lätt att missförstå ens avsikt i skrift, jag är mest bara glad att han slipper mår dåligt, är lite tomt dock då han var väldigt duktig på att väsnas haha :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Lyan
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 767
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 953
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp