Anitinflammatorisk mat, fungerar det?

Rie

Trådstartare
Någon som märkt skillnad efter att ni lagt om till rekommenderade råvaror?
 
Jag har inte koll på vad antinflamatorisk mat är, men jag som är allmänt väldigt känslig (astma, eksem m m) märker stor skillnad på mitt allmäntillstånd om jag äter mestadels ekologiskt, lagar det mesta från grunden av bra råvaror samt undviker processad mat så långt det går.
Om du är intresserad rekommenderar jag också att kolla in the doctor's kitchen (finns på bl a instagram och youtube), han är utbildad läkare och pratar mycket om hur mat påverkar hälsan osv.
 
Någon som märkt skillnad efter att ni lagt om till rekommenderade råvaror?


Jag har ändrat lite i kosten o lagt till bla möllers tran. Äter väldigt lite griskött och väldigt sällan fördig köpt mat. Lagar det mesta frångrunden och äter inte jöstextrakt eller smakförstärkare, så inga färdiga buljonger eller liknande, och märker skillnad på min astma o muskler o leder när jag ätit fel.
 
Maken har ställt om helt. Inte längre ont i magen, piggare, sover bättre, inte lika gasig. Gått ner 15 kg( vilket han iofs inte behövde så nu kämpar vi för att få upp honom lite i vikt igen..;))
 
Min syster har någon mystisk (troligen autoimmun) sjukdom och hon märker otrolig skillnad. Förr svimmade hon av och fick domningar i armar och ben, men med rätt kost kan hon nästan leva ett normalt liv.
 
Min syster har någon mystisk (troligen autoimmun) sjukdom och hon märker otrolig skillnad. Förr svimmade hon av och fick domningar i armar och ben, men med rätt kost kan hon nästan leva ett normalt liv.
Mitt ena syskonbarn svimmar väldigt mycket men de hittar inte felet, fick hon någon förvarning eller tuppar hon bara av?
 
Mitt ena syskonbarn svimmar väldigt mycket men de hittar inte felet, fick hon någon förvarning eller tuppar hon bara av?
Det har varit väldigt olika, men troligen är det stress och immunförsvarsrelaterat. Jag har faktiskt aldrig frågat henne om hur hon upplever svimningarna. Har inte heller varit med när de började i vuxen ålder, vill du så kan jag kolla?
 
Exmaken har slutat helt med socker/snabba kolhydrater och processerad mat, han mår överlag mkt bättre och hans artritt (ledgikt) är i princip borta. Vet inte om det räknas som antiinflammatorisk kost, men... funkar bra för honom iaf. :)
 
Det har varit väldigt olika, men troligen är det stress och immunförsvarsrelaterat. Jag har faktiskt aldrig frågat henne om hur hon upplever svimningarna. Har inte heller varit med när de började i vuxen ålder, vill du så kan jag kolla?
Ja, gärna. Vi kan ta det i PM. :)
 

Liknande trådar

Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 223
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: _Elly_
·
Hemmet Kan nån som vet saker förklara för mig varför det är så farligt att "frysa om" mat som varit tinad och t ex stått i kylen en liten...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: sjoberga
·
Mat Jag blir så förvirrad. Hoppas att Buke kan ge mig klarhet. Vad är egentligen den där processade maten man ska undvika om man vill vara...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 184
Senast: Askvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp