Anklagas för övergrepp – fortsätter som tränare

Trots larm om sexuella trakasserier, utnyttjanden och övergrepp har flera män inom ridsporten kunnat fortsätta sina uppdrag inom det Svenska Ridsportförbundet.
Anklagelserna kommer fram i en ny dokumentärserie av P1 Dokumentär.
– Folk får väl folk tycka att jag är sjuk i huvudet. Det går inte att ångra att man blivit förälskad, säger en av de utpekade ridtränarna till P1 Dokumentär.
 
Trots larm om sexuella trakasserier, utnyttjanden och övergrepp har flera män inom ridsporten kunnat fortsätta sina uppdrag inom det Svenska Ridsportförbundet.
Anklagelserna kommer fram i en ny dokumentärserie av P1 Dokumentär.
– Folk får väl folk tycka att jag är sjuk i huvudet. Det går inte att ångra att man blivit förälskad, säger en av de utpekade ridtränarna till P1 Dokumentär.

MEN HERREGUD. Det spelar ingen JÄVLA roll om gubbslemmet har blivit förälskad. Det är fortfarande INTE OK.
 
Trots larm om sexuella trakasserier, utnyttjanden och övergrepp har flera män inom ridsporten kunnat fortsätta sina uppdrag inom det Svenska Ridsportförbundet.
Anklagelserna kommer fram i en ny dokumentärserie av P1 Dokumentär.
– Folk får väl folk tycka att jag är sjuk i huvudet. Det går inte att ångra att man blivit förälskad, säger en av de utpekade ridtränarna till P1 Dokumentär.
Har inte lyssnat på alla avsnitt än. Men hur jävla svårt kan det vara att få till ett reglemente som tydligt avgör att man icke får ha sexuella eller romantiska relationer med omyndiga elever?

Givetvis är det rubbat att vuxna och tom ofta män som är medelålders har relationer med omyndiga! Vilken normal medelålders man blir kär i en 15-åring? Det bör ju inte behöva regleras egentligen. Men nu ser vi ju år efter år att det behövs regeländringar. Varför sker inget?
De normala män jag känner som är yrkesverksamma i sporten skulle tacksamt ta emot en sådan regel. De håller ju inte på att utnyttja unga flickor och kvinnor sexuellt. Ingen förlorar på en sådan tydlig regel. Ja, förutom pedofiler, hebefiler etc..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp