Anklagelsen: Blottade sig – och erbjöd häst i utbyte mot sex

Intressant att det kommer ut just nu när det hände för 6 år sen. Då skulle det alltså ha hänt 2016. Samtidigt som eller precis innan han dejtade Amber Heard. De dejtade ett år under 2016-2017. Kan den här historien vara anledningen till att han inte kommer vittna i rättegången som det ryktades om i början? Han hade ju varit ett rätt värdelöst vittne om Johnny Depps advokater vetat om det här. Jag tvivlar på att Musk skulle vilja sitta i en livesänd rättegång och svara på frågor om sexuella trakasserier.
 
Det är nog en kvinna som önskar sig litet uppmärksamhet.
Alternativt har gjort slut på pengarna och fått betalt från annat håll.
Musk har ordnat med Internet åt Ukraina, han har hela Ryssland mot sig.
Självklart är det någon som hittar på det här just nu för att försöka komma åt honom.

Varför skulle det vara sant?
 
Det är nog en kvinna som önskar sig litet uppmärksamhet.
Alternativt har gjort slut på pengarna och fått betalt från annat håll.
Musk har ordnat med Internet åt Ukraina, han har hela Ryssland mot sig.
Självklart är det någon som hittar på det här just nu för att försöka komma åt honom.

Varför skulle det vara sant?
Men hade inte kvinnan fått ett par miljoner för att vara tyst? Då tänker jag att det har hänt något och inte är påhittat.
 
Det är nog en kvinna som önskar sig litet uppmärksamhet.
Alltså jag är ledsen, vet att jag gått hårt åt dig förr i en tråd och slutade vara så konstruktiv som jag hade önskat men nu är vi där igen... Det gör mig illamående att läsa en sådan kommentar. Du är väl ändå en klok kvinna på många sätt. Hur kan du, efter alla ansträngningar kvinnor ändå gjort åren för att synliggöra dessa strukturella problem och diskursen som bidrar till dem, särskilt de senaste, svara såhär? Varför är din reflex att vifta bort den här anklagelsen och i samma andetag ifrågasätta den här kvinnans motiv och rekonstruera verkligheten kring vad som sker med kvinnor som kommer med anklagelser? Vad för slags uppmärksamhet visar det sig om och om igen att kvinnor får när de talar ut om sånt här? Vilka risker innebär det inte för en kvinna? Ditt svar är ju en misogyn parodi.
Varför skulle det vara sant?
Va?! Lika befogat, om inte mer, vore väl att fråga varför det inte skulle vara sant.
 
Det är nog en kvinna som önskar sig litet uppmärksamhet.
Alternativt har gjort slut på pengarna och fått betalt från annat håll.
Musk har ordnat med Internet åt Ukraina, han har hela Ryssland mot sig.
Självklart är det någon som hittar på det här just nu för att försöka komma åt honom.

Varför skulle det vara sant?
Vad har hon vunnit på et menar u? eftersom hon är anonym, vilken uppmärksamhet vill hon ha?
 
Hur kan du, efter alla ansträngningar kvinnor ändå gjort åren för att synliggöra dessa strukturella problem och diskursen som bidrar till dem, särskilt de senaste, svara såhär? Varför är din reflex att vifta bort den här anklagelsen och i samma andetag ifrågasätta den här kvinnans motiv och rekonstruera verkligheten kring vad som sker med kvinnor som kommer med anklagelser?
Därför att honungsfällor är tämligen vanliga som metod att åsamka någon skada.
Det här handlar inte om strukturella problem utan om hämnd för att Elon Musk hjälper Ukraina.
 
ELLER, hör och häpna, så är det så att hon talar sanning! Chockerande tanke va...
Det vet vi ju inte.
Därför är det fel att dra en massa växlar på det i förväg.
Saker är inte alltid vad de ser ut att vara.
Jag för min del tycker att tiden för avslöjandet är märkligt.
 
Alltså jag är ledsen, vet att jag gått hårt åt dig förr i en tråd och slutade vara så konstruktiv som jag hade önskat men nu är vi där igen... Det gör mig illamående att läsa en sådan kommentar. Du är väl ändå en klok kvinna på många sätt. Hur kan du, efter alla ansträngningar kvinnor ändå gjort åren för att synliggöra dessa strukturella problem och diskursen som bidrar till dem, särskilt de senaste, svara såhär? Varför är din reflex att vifta bort den här anklagelsen och i samma andetag ifrågasätta den här kvinnans motiv och rekonstruera verkligheten kring vad som sker med kvinnor som kommer med anklagelser? Vad för slags uppmärksamhet visar det sig om och om igen att kvinnor får när de talar ut om sånt här? Vilka risker innebär det inte för en kvinna? Ditt svar är ju en misogyn parodi.

Va?! Lika befogat, om inte mer, vore väl att fråga varför det inte skulle vara sant.
Tack. :bow::bow::bow:
 
Du tycker det är fel att dra en massa växlar men tycker själv att det är självklart att det är en honungsfälla från sovjet?

Oh the irony
Nej jag tycker inte alls att det är självklart.
Men med människor som omvärlden vill göra illa så är det något som måste tas med i ekvationen.
Att skrika "sexuellt ofredande" kan användas som vapen, och gör det också.
 
Det vet vi ju inte.
Därför är det fel att dra en massa växlar på det i förväg.
Saker är inte alltid vad de ser ut att vara.
Jag för min del tycker att tiden för avslöjandet är märkligt.
Men att dra en massa växlar på att det är Ryska kontakter inblandade är inte att dra på förhastade slutsatser?
Bara för att det är en kvinna och att anklagelserna handlar om sex, så behöver det inte automatiskt vara sant.
Du är medveten om att det är oerhört mycket vanligare ATT det ÄR sant än att det inte skulle vara det va...?
 
Nej jag tycker inte alls att det är självklart.
Men med människor som omvärlden vill göra illa så är det något som måste tas med i ekvationen.
Att skrika "sexuellt ofredande" kan användas som vapen, och gör det också.
Och varför skulle omvärlden rikta in sig på just Musk? Det är ju långt många fler som gjort med för Ukraina än honom?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tidigare anställda som behöver behandling för posttraumatisk stress, PTSD, efter hur de har sett hästar behandlas, en sektliknande miljö...
Svar
12
· Visningar
1 715
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Allvarliga anklagelser riktas mot en elitryttare, på högsta nivå, som ska ha misshandlat sina hästar – och däribland kastat en hammare...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En svensk elitryttare på högsta nivå inom hoppning misshandlar, svälter och straffrider sina hästar, enligt Aftonbladet. Flera...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I ett inlägg på sociala medier går den anklagade landslagsryttaren nu själv ut och kommenterar uppgifterna. I inlägget skriver Douglas...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp