Anklagelsen: Blottade sig – och erbjöd häst i utbyte mot sex

Vad jag förstår från de olika media uppgifterna finns det inte ens bevis för att flygvärdinnan har mottagit 2,5 miljoner dollar.

Lägg därtill att den så kallade väninnan som "läckte" uppgifterna har haft en agenda mot Musk långt innan det förmodade "övergreppet" och först nu 6 år senare berättar om det får hela affären att stinka i mina ögon.
 
Det beror på att jag vägrar att skuldbelägga hela Ryssland för vad min definition av Sovjet håller på med.

Och jag försöker få dig att förstå att det är minst lika märkligt att skuldbelägga hela Sovjet för något som de styrande gör - då eller nu. Sovjet inkluderade nämligen t ex Ukraina och Baltstaterna, oavsett vad den icke-ryska(eller för den delen ryska) befolkningen där ville. Jag har träffat estländare som stridit för USSR i krig där Sovjet varit inblandade eftersom de då var sovjetiska medborgare. De tyckte lika illa om Kreml då som nu.

Om du vill särskilja den bestämmande skaran i Ryssland från befolkningen så är det minst lika viktigt att göra detsamma med Sovjet.
 
Men ge dig. Ja, några enstaka har ljugit men obalansen till mäns fördel består. Dvs det ska fortfarande mycket till innan en kvinna antas tala sanning när hon berättar om sexuella trakasserier.

Förminska INTE offren för mäns predatorfasoner!
Jag förminskar ingen.
Däremot är jag tveksam till att det just i fallet Elon Musk skulle vara någon säker sanning.
Orsaken till det har jag förklarat tidigare i tråden.
Det har inte med Me too att göra, det har inte ens med kvinnor att göra utan handlar om Världspolitiken och ett litet krig i Ukraina.
 
Och jag försöker få dig att förstå att det är minst lika märkligt att skuldbelägga hela Sovjet för något som de styrande gör - då eller nu. Sovjet inkluderade nämligen t ex Ukraina och Baltstaterna, oavsett vad den icke-ryska(eller för den delen ryska) befolkningen där ville. Jag har träffat estländare som stridit för USSR i krig där Sovjet varit inblandade eftersom de då var sovjetiska medborgare. De tyckte lika illa om Kreml då som nu.

Om du vill särskilja den bestämmande skaran i Ryssland från befolkningen så är det minst lika viktigt att göra detsamma med Sovjet.
Ge mig ett bättre namn på det då.
Kreml är en för liten grupp.
Min tolkning är att den består av spillran av Sovjet.
I övrigt så håller jag med dig.
 
Ge mig ett bättre namn på det då.
Kreml är en för liten grupp.
Min tolkning är att den består av spillran av Sovjet.
I övrigt så håller jag med dig.

Du får nog hitta på ett eget namn. Själv nöjer jag mig med Putin(& Co) eller Kreml. Ingetdera är förstås någon exakt beskrivning av vilka som avses, men det är sällan man kan vara det när det gäller den här typen av maktsfärer.
 
Du får nog hitta på ett eget namn. Själv nöjer jag mig med Putin(& Co) eller Kreml. Ingetdera är förstås någon exakt beskrivning av vilka som avses, men det är sällan man kan vara det när det gäller den här typen av maktsfärer.
Jag föredrar Sovjet.
Utan -unionen.
Det väcker frågan om varför jag inte kallar det Ryssland.
Men KGB kanske är bättre?
 
Jag föredrar Sovjet.
Utan -unionen.
Det väcker frågan om varför jag inte kallar det Ryssland.
Men KGB kanske är bättre?

Sovjet är en oerhört väletablerad förkortning av Sovjetunionen, så att utelämnar -unionen gör faktiskt ingen skillnad i betydelse. Jag tycker inte att KGB är särskilt tydligt heller men om de du syftar på alla har bakgrund där kanske det är lämpligt.
 
Sovjet är en oerhört väletablerad förkortning av Sovjetunionen, så att utelämnar -unionen gör faktiskt ingen skillnad i betydelse. Jag tycker inte att KGB är särskilt tydligt heller men om de du syftar på alla har bakgrund där kanske det är lämpligt.
Jag övergår härmed till att kalla det för KGB, det beskriver nog bättre vad jag menar och lämnar oskyldiga människor utanför.
Vilket jag verkligen vill, lämna dem utanför alltså.
Jag får tacka för en intressant diskussion.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har stängt av en ungdomsryttare i landslaget i sex månader. Avstängningen kommer efter att förbundets...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Trots larm om sexuella trakasserier, utnyttjanden och övergrepp har flera män inom ridsporten kunnat fortsätta sina uppdrag inom det...
Svar
3
· Visningar
1 334
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Hästnyheter En olycka har skett på E4 utanför Skellefteå. Enligt Norran är sex personer och en häst inblandade.
Svar
1
· Visningar
609
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Hästnyheter En brand bröt under lördagsnatten ut hos uppfödaren Marc Dries på hingststationen Kempenhoeve i Belgien. Sex hästar miste livet i...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Secret Easterbunny 2024
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp