Bukefalos 28 år!

Ankor och kaniner

D

Drafthorse

Hej på er!
Har en fråga till er som känner till ankors beteende bättre än jag. Jag funderar på att skaffa myskankor, eller andra ankor. Jag har kaniner i en box i stallet och funderar om det går att ha dem att bo ihop. Börjar ankorna bråka med kaninerna?
Har nog möjlighet att bygga egna utrymmen till ankorna, men det skulle vara allra enklast om man kan ha dem i samma. Det handlar om en 12m2 box, som jag tänkt göra hyllor till längs väggarna för att få tillläggsutrymme.

Kaninerna är av jätteraser.:D

Kaninerna har en sommarhage som är ca 12m2 den också.

Vad innebär fågelinfluensan för uteburen på sommaren?
Tack för svar på förhand;)
 
Sv: Ankor och kaniner

nja tror inte det är någon så bra idé att ha ankor och kaniner ihop... de sölar ner maten, vattnet och hela boxen. kaniner tycker ju ej om att vara där det är fuktigt...
så det är nog bäst om du kanske kan dela av boxen eller något :P..?
 
Sv: Ankor och kaniner

Det där är mycket möjligt... HAr ingen erfarenhet av ankor så är mycket tacksam för synpunkter :laugh:
 
Sv: Ankor och kaniner

Har ni ide'er om vad för djur kunde passa ihop med kaninerna? Hur är det med minigris? Eller något annat?
 
Sv: Ankor och kaniner

jag har ankor och kaniner och hade inte velat ha dom ihop. Ankorna sölar ner massor och bajsar mängder, vill inte ha kaniner som hoppar runt i ankbajs som dessutom luktar jättestarkt.

Sen ska ju ankor helst bo i vatten. Våra bor i en damm på sommarhalvåret med lite gräs runt och högt nät och ett hus. Vinterhalvåret bor dom i en mindre inhägnad som står öppen på dagtid och en provisorisk damm (4 bräder ihopslagna med en tjock pressening med vatten i ca 3*2 m).
 
Sv: Ankor och kaniner

Gymnasiet där jag gick hade minigris och fransk vädur ihop. Dock skulle jag vilja ha ganska rejält tilltaget utrymme för att ha det så.

Hur många kaniner är det? Jag skulle föredra att inte ha kaniner med annat djurslag.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 413
Senast: Dopy
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 820
Senast: TinyWiny
·
Däggdjur För någon vecka sedan kom grannen hem från polisen med en kanin, den var upphittad, inlämnad och alternativet var ett djurhem typ 30mil...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: Yrja
·
Däggdjur Vi har funderingar på att skaffa kanin, vilka kaniner klarar av att bo i utebur året runt? Hade en dvärgkanin för 17 år sedan som bodde...
Svar
9
· Visningar
5 946
Senast: Linda.B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp