Anläggningsavgift...

Sv: Anläggningsavgift...

Nä, det ska skötas av personal, eller så harvas det väl bara ner...

Ja, du har säkert rätt, jag har aldrig skött en anläggning själv. Tycker bara, som sagt, att det är lite för mycket pengar för banor som är upptagna så mycket på vintertid som de är. De kunde dela upp sommar- och vinterhalvår och dra av lite under vintern när man inte kan rida ute. Och även att en så fin anläggning förfaller...
 
Sv: Anläggningsavgift...

Jag har aldrig sagt att jag har gjort det.
Och jag har inte riktat något personligt mot dig heller, vilket du verkar tycka.

Jag har även sagt att det är en ridklubb det handlar om. Visst de är inte rika, men de har även andra inkomstkällor att driva klubben med.
 
Sv: Anläggningsavgift...

Det var inte meningen att bli så våldsamt personlig... :o

Jo, en ridklubb har ofta andra inkommstkällor... vilket oftast är anledningen till att dom inte tar ut en ännu högre anläggningsavgift än vad dom gör.

En ridklubb som bedriver ridskoleverksamhet skulle många gånger förmodligen vara hjälpt av att ta ut en mycket hög anläggningsavgift eftersom de som köper anläggningskort mest bara är i vägen för ridskoleverksamheten, vilken är en av de saker som dom kan få in lite pengar på till skillnad från ridhuskorten som många gånger går ganska + - 0 s.a.s.

Att för en ridklubb sälja billiga anläggningskort är inget självändamål utan kan möjligen låta sig göras i PR-syfte. Även om en ideell förening bara ska gå jämt upp så behöver man ett visst överskott för att kunna återinvestera i verksamheten.
 
Sv: Anläggningsavgift...

Jag har även sagt att det är en ridklubb det handlar om. Visst de är inte rika, men de har även andra inkomstkällor att driva klubben med.

Ridklubbens övriga verksamhet skall väl inte sponsra er som vill ha en billigare anläggningsavgift?
 
Sv: Anläggningsavgift...

Hej

Vi betalar 300/mån för ridhus 20*60 padock 20*60

Så, jag tycker inte att det är särskilt dyrt!
 
Sv: Anläggningsavgift...

Okej, jag ger mig. Det verkar som vi har en bra banhyra trots allt. Jag lägger mig. ;)
Jag antar att jag bara är bortskämd :p Jag borde tänka på de som inte har någonstans att rida alls och vara glad för det jag har!
*Bitchslappar mig själv i ansiktet :D*
 
Sv: Anläggningsavgift...

Nä, det var inte riktigt så jag menade heller.
Men, som sagt, jag står i ett hörn och skäms för att jag är så bortskämd. ;)
 
Sv: Anläggningsavgift...

Nu har jag hittat en gammal fin tråd. Hur ser era anläggningsavgifter ut år 2009? Jag betalar i nuläget exakt samma som ts gjorde för 7 år sedan och har då fri tillgång eftersom inga lektioner hålls. Skulle vara intressant med lite färska uppgifter i frågan.
 
Sv: Anläggningsavgift...

Jag betalar 900kr per år, för 2 st ridhus, 2 utebanor. dock ridskola också men minst ett ridhus och en utebana är ledigt hela tiden. Tycker det är ganska okej pris :p

Vet annan ridklubb som tar 5000 :eek: (!!) per år för ETT ridhus som enbart är ledigt fram till kl.13 och efter 21.
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 450
Anläggning Hej Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt? Magnesiumklorid som även används på...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 388
Hemmet Jag har haft två robotdammsugare tidigare. Helt värdelösa modeller 😅 men väldigt billiga också. Jag skulle nog vilja betala runt 4000...
2
Svar
27
· Visningar
1 591
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp