Anläggningsavgift...

B

**BORTTAGEN**

Är det rimligt att betala 4000:-/år i anläggningsavgift för ridhus och ridbana? :confused:
 
Är du galen?? Hos oss kostar den 800 kr/år för ett stort ridhus, en ridbana och en paddock
 
Det låter väldigt mycket.
Är det i Stockholm??

Skulle kunna tänka mig att betala max 2000:- för ett årskort till ridhus och ridbana!

/Madelene
 
på min klubb kostar det 1000(tror ja) kr och då finns det ett stort ridhus (60X20m) och ett litet ridhus + paddock och på sommaren finns det en stooor gräsbana som man kan rida på ibland för den prioriteras för tävlingarna.
 
Ja det är rimligt om ägaren till anläggningen begär det och du tycker det är värt pengarna. Om det är för dyrt för din smak så är det bara att söka sig någon annanstans. Vi lever i en marknadsekonomi.

Helena
 
nej,jag betalar 600 per halvår för ett nybyggt ridhus och ute bana
 
:eek:
skulle jag aldrig kunna tänka mig! om ni inte red å hade hästarna i ett slott då...
 
Vi betalar 900 kr för säsongskort alltså sammanlagt 1800 kr/år för ridhus (50*20 m) och ridvolt (20*46 m) å detta är i Sthlms området.
 
det är väl helt klart rimligt, alla ni andra har ni ens någon aning om vd det kostar er lokala ridskola eller privata anläggningsägare att driva runt anläggningen?????

4000kr om året = 333.33kr/månad och om ni funderar lite längre än vad er snålhet sträcker sig skulle ni se att det är j-igt billigt för att få använda ridhus och ridbana!!!
 
det är väl helt klart rimligt, alla ni andra har ni ens någon aning om vd det kostar er lokala ridskola eller privata anläggningsägare att driva runt anläggningen????? vet ni vad ett hinderstöd, en bom kostar? vet ni ens vad sand och spån rill ridhus/bane bottnar kostar? el?????

4000kr om året = 333.33kr/månad och om ni funderar lite längre än vad er snålhet sträcker sig skulle ni se att det är j-igt billigt för att få använda ridhus och ridbana!!!

det är så typiskt ryttare och hästägare att vara så snåla, det var någon som skrev i ridsport tror jag om vad en tränare i andra sporter än hästsport egentligen tar per timma, tror exemplet gällde golf el. tennis och dessa priser är drömpriser även för de riktigt stora inom vår sport.

ja 4000kr är rimligt!
 
Du får jämföra priserna med andra ridhus i närheten. Men framför allt beror det ju på tillgängligheten. Får du rida där vilka tider som helst, eller är de för dig mest attraktiva tiderna uppbokade av tex lektioner? Är det många som trängs på anläggningen?

Själv betalade jag 800 kr per år (var nästan 10 år sedan). Det var ju billigt, men jag hade hellre betalat flera gånger mer om ridhuset varit ledigt lite oftare. Nu var nästan hela ridhuset belagt med ridskolans lektioner hela em + kvällar, de hade skärmat ca 20*25 meter till oss med anläggningskort. Och det var många som trängdes då, fick nästan rida nos i svans. Tyvärr var detta det enda ridhuset på rimligt avstånd, så det gick inte att byta till ett mer tillgängligt.

Så kolla upp vad du får för pengarna tycker jag.
 
Heee..

Vi betalar 500 kr, och då har man medlemsavgift, 3 ridhus, i stor grusbana, två gräsbanor och en körbana (där det har tvälats SM). Plus att där finns ingen ridskola som man måste trängas med :D

I och för sig så måste vi hjälp till 8 halvdagar (tävlingar etc), eller betala 200 kr per halvdag vi inte hjälper till.

Men de där 8 halvdagarna/ 4 heldagar har man fixat innan halva året ens har gått.
 
Som ryttare har man ju andra utgifter att betala. Foder, skoning, försärking till hästen mm. Snålhet är det definitivt inte att ifrågasätta om ett pris är rimligt, när man har utgifter för över 2500,-/månad och häst. Undrar vad en tennisspelare har för mer utgifter?

För att återgå till anläggningsavgift, jag betalar 700,-/år. + att varje timme jag rider för instruktör tas en avgift på 25,-/timmen ut.
 
Det beror väl på hur pass stor tillgång du har till anläggningen.
Jag betalar 400/termin, alltså 800 per år, men då är tiderna lite begränsade pga lektioner. Det tycker jag är ganska rimligt........
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 310
Anläggning Hej Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt? Magnesiumklorid som även används på...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hemmet Jag har haft två robotdammsugare tidigare. Helt värdelösa modeller 😅 men väldigt billiga också. Jag skulle nog vilja betala runt 4000...
2
Svar
27
· Visningar
1 548
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp