Anmäla försvunnen häst

jassica

Trådstartare
Hur länge väntar ni innan ni ringer till polisen och anmäler hästen försvunnen?

Jag natta min häst vid 21 igår, och var ute vid 9 imorse och då fanns han inte längre i hagen. Staketet är helt, satte upp det för 3 dagar sen så det är nutt och rejält. Min häst är ingen hoppare och har aldrig rmyt när han varit ensam förut.
jag bor i en by där alla känner alla, och så fort de ser att någon av mammas hundar är på rymmen ringer de direkt.

Jag har ändå ringt runt till grannarna, ringde travstallet, och frun där hade precis gått sin vanliga runda, b.la förbi mitt hus och varit ute 1.5 timmar och inte sett honom, ingen annan har sett honom, och de håller på och kör skogsmaskin vid hans hage så det är lerigt men inga spår syns efter honom. Ändå hovspåren är vid grinden.

Jag tror inte någon har varit och stulit honom, dels har han ingen grimma, och för det nadra är han jättesvårlastad.

Tycker ni jag kan ringa polisen nu? Jag har ju själv inte sett honom sen 21 igår kväll:crazy: Bättre och rigna en gång för mycket än en gång för lite,....??

Ska tilläggas att mamma varit vaken sen 4.30 och inte heller sett honom ute på rymmen.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Självklart ska du ringa direkt till polisen och anmäla försvunnen. Om du sen hittar hästen så kan du bara ringa tillbaka till polisen och avanmäla. Lycka till.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

jag hade nog ringt o anmält, om inte annat så att de vet att en häst saknas om någon ringer o anmäler en lös häst.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Lokala radiostationen kan också vara ett tips. Många ringer dit om de har sett djur, och de kan lätt gå ut med en efterlysning också.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

ja, jag har tänkt på det jag med, men hoppas att någon granne ringer snart.

ska fortsätta leta när jag pratat klart med polisen.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Har du kollat i och omkring stallet?
Oftast tar de sig inte så långa svängar om de komme rlösa.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Nej, för mamma har jättestor trädgård+ plus att vi har massa äpplen på backen och är omringade av havreåkar så han borde stå här men han gör inte det.

Jag känner mig helt matt vet inte vart jag ska leta eller vad jag ska göra:cry:

Jag har vänner runt ikring här, kilometer bort som håller utkik men ingenting.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Tror du någon har släppt ut honom? Är han lätt att gå fram till och sätta grimma på, om någon kan ha stulit honom?
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Han är hemma:banana::bump::banana:

Mötte honom när jag var ute och letade, så han var på väg hem.

Men hur han kommit ut är för mig ett under, han är en inbiten travare som knappt kan lyfta fötterna över en pinne i skogen.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

KL

Vad bra att det löste sig?

Men går han själv i hagen?
Vad gjorde hag kompisen/arna?
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Hans sällskap åkte för några dagar sedan, och nya kompisen kommer på söndag.

Han är en sådan häst som mycket hellre går ensam, men jag vill ändå att han ska ha sällskap, då det faktiskt är flockdjur.
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Han är hemma:banana::bump::banana:

Mötte honom när jag var ute och letade, så han var på väg hem.

Men hur han kommit ut är för mig ett under, han är en inbiten travare som knappt kan lyfta fötterna över en pinne i skogen.

Alltså, det är jättebra att hästen har kommit hem.

Men den här historien känns konstig, när du först skriver ett inlägg 12.37 sen 13.13 har du hittat honom igen, och sitter vid datan.
Vi snackar om 30 min. Säg att du kanske gick ut och letade runt kvart i, för det tar väl ett tag och komma ut och så.
Då måste du ha hittat honom ganska snabbt.. Stod han utanför dörren eller?
Och varför sätter man sig vid datorn när ens häst har varit borta?
Bör man inte vara hos hästen, visitera den, borsta den etc.?
Det skulle iallafall jag vilja göra om min häst hade varit borta en hel natt.
Ursäkta, men jag tycker bara det är konstigt ;p
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Håller med Judelaw...
Tycker med det låter lite skumt?
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

han kanske gör som våran grannes häst, tar emellan frambenen mellan övre och nedre tråden och trycker upp övre så man kan krypa igenom :P
 
Sv: Anmäla försvunnen häst

Vad skönt att han kom hem igen... Hemskt när dom är på rymmen. Min förra pålle och hans två hagkompisar på betet vart skrämd av något djur och drog iväg. dom hann vara med i tidningen och vi letade i, om jag inte minns fel, två dygn?! var ett tag sen... hittades dock i byn och det var ju en oerhörd lättnad... =)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 113
Senast: Twihard
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 981
Hästhantering Nu blev ju min mammas häst utan sällskap så han går nu själv i en hage precis intill mina. För några år sedan släppte vi ihop honom med...
Svar
11
· Visningar
2 021
Senast: bergstopp
·
Övr. Hund Idag när jag var och handlade kunde jag inte undgå att lägga märke till den pibull-liknande smutsbeigefärgade hunden som satt bunden i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp