Anmäla till Arbetsförmedlingen imorgon, hur blir detta?

Sv: Anmäla till Arbetsförmedlingen imorgon, hur blir detta?

Javisst, flera gånger och i sällskap av andra så det var inget som sas inom stängda dörrar...
 
Sv: Anmäla till Arbetsförmedlingen imorgon, hur blir detta?

Men då har TS alltså inte fått "lön" utan något annat

I min värld så är inte all lön kopplad till arbetstid.
Man kan ju tex som redan nämnts bli "utköpt" med pengar som är ersättning för något ( i den här fallet verkar det vara uppsägningstid)

TS har slutat men fått plåster på såren (=extra månadslöner). Hennes första arbetslösa dag var dagen efter provanställningens slut.
 
Sv: Anmäla till Arbetsförmedlingen imorgon, hur blir detta?

Nej, det hela var ju under min provanställning och då kan de ju i princip låta mig gå när som helst. Jag hade inte blivit fast anställd på pappret och då har de arbetsrättsliga lagar på sin sida.

Njä, du behöver inte ha ett anställningsförhållande på papper, dock är det bra eftersom muntliga avtal är svåra att bevisa. Det faktum att du fått lön två månader efter provanställningen talar ju egentligen för att du är TV-anställd. Likaså att du fått muntligt löfte om fortsättning m.m. Du kan googla fram ett AD-fall som brukar kallas cyklisten. Handlar om en man som får skadestånd efter att ha fått intrycket av att han är anställd på ett företag efter att ha varit på intervju. Rätt intressant.
 
Senast ändrad:
Sv: Anmäla till Arbetsförmedlingen imorgon, hur blir detta?

I min värld så är inte all lön kopplad till arbetstid.
Man kan ju tex som redan nämnts bli "utköpt" med pengar som är ersättning för något ( i den här fallet verkar det vara uppsägningstid)

TS har slutat men fått plåster på såren (=extra månadslöner). Hennes första arbetslösa dag var dagen efter provanställningens slut.



Jag tycker det verkar mysko. AG har avslutat provanställningen min två v innan prövotiden gått ut. AG behöver alltså inte göra mer än att tacka för den här tiden.

Hur som helst ska TS berätt precis som det är för AF tycker jag
 
Sv: Anmäla till Arbetsförmedlingen imorgon, hur blir detta?

Njä, du behöver inte ha ett anställningsförhållande på papper, dock är det bra eftersom muntliga avtal är svåra att bevisa. Det faktum att du fått lön två månader efter provanställningen talar ju egentligen för att du är TV-anställd. Likaså att du fått muntligt löfte om fortsättning m.m. Du kan googla fram ett AD-fall som brukar kallas cyklisten. Handlar om en man som får skadestånd efter att ha fått intrycket av att han är anställd på ett företag efter att ha varit på intervju. Rätt intressant.

Jag håller med, verkar lustigt annars
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 002
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp