Anmälda under tio år – nu förbjuds de att ta hand om hästar

I tio år haglade anmälningarna in om att två kvinnor från Vallentuna misskötte sina hästar. Länsstyrelsen höll med, men själva ansåg de inte att det fanns några problem.
Nu förbjuds de att ha hand om hästar.
 
Ojdå, om det är dom två som jag tror att det är så är det verkligen på tiden att de får djurförbud! Komplett galna människor.
 
Extremt ledsamt att det verkar som att de får behålla kaninen och det ensamma marsvinet, trots att dessa inte heller skötts ordentligt :cry:

Beter man sig som de har gjort borde man inte få ha några djur alls!
 
Extremt ledsamt att det verkar som att de får behålla kaninen och det ensamma marsvinet, trots att dessa inte heller skötts ordentligt :cry:

Beter man sig som de har gjort borde man inte få ha några djur alls!
Ändrar de inte på det så lär de väl få förbud för de med tänker jag. Men det är ju lättare att gömma så små djur för folk tyvärr.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Dalarna förbjuds att ha hand om hovbärande djur. Detta efter att hon under flera år av länsstyrelsen har kritiserats för sin...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För ett och ett halvt år sedan gick högstadieleven Johanna inte till skolan alls. Men ett projekt på Ekerö, där elever får möjlighet att...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp