Anna Hassö: ”Resultatet är hästar som inte mår bra”

Trenden måste vända. Hästar tillåts gå ensamma och stå i stall stora delar av dygnet. Ofta står de på foderstater som är långt över vad en häst kan göra av med rent fysiskt. Resultatet är hästar som inte mår bra, trots att det heter att de behandlas som kungar, får all omvårdnad man kan tänka sig och alla tillskott de anses behöva.
 
Nja jag känner Anna rätt väl och hon är inte så himla kategorisk som en del i tråden. Vad hon vill åt antar jag är de ägare som vill ha sina hästar ensamma och ta in dom till lunch och har miljoner ursäkter till att ha det på det viset. Tror inte @Speedway s häst som är ute i 12 timmar i en stor kuperad hage och går själv pga den är sjuk och måste gå på inget gräs och pga detta blir aggressiv går under den kategorin hästägare Anna vill åt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 857
Senast: Cambrie
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 175
Senast: Karamello30
·
Foder & Strö En person som har 160 hög hästen på box 16 timmar/dygn, ensam i liten hage som är 20x15 meter 8 timmar/dag, och som enbart får 10 kg...
2
Svar
34
· Visningar
2 668
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp