Bukefalos 28 år!

Annat alternativ till musli?

tiiina

Trådstartare
Har precis fått hem en foderhäst som får havriefri musli. Detta är en angloarab och hon får ca 2,5 kg om dagen. Havrifri musli är ganska dyrt och undrar därför om det finns något annat alternativ. Om man t.ex. kan dra ner på muslin och komplettera med något annat? ´Dock kan hon inte äta något som innehåller havre för då blir hon för pigg.
 
Sv: Annat alternativ till musli?

Men, vad hon ska ha för kraftfoder beror ju på hövärdena.
Hon kanske inte behöver något alls eller något helt annat med det hö´t du har.
Har du analys så räkna ut en foderstat med dina hövärden så ser du vad hon behöver.
Annars räknar du om den musli du har till det du vill byta till.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 774
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 063
Senast: Ise
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 219
Senast: super
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 340
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp