annat namn på brunalger?

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

EnYoy

Frågade efter brunalger igår i foderaffären. Dom visste inte vad det var, men när jag sa att det var till en allergihäst visade hon mej en säck med alger som man brukade ge till hästar med allergi. Det hette nåt annat, men det var "seaweed" iaf, vilket väl betyder alger/tång?? Kommer inte ihåg vad hon kallade det. Har brunalger nåt annat namn, lr är det något likvärdigt?
Det var iaf billigare än de brunalger jag hittade på internet.
 
aha!
Seaweed gav vi till hästarna i usa, dom sa att hästarna kunde slicka i sig hur mkt som helst det var bara bra!

Vad är det bra för egentligen? Är intresserad av det, är det bra kanske man skulle skaffa?

Hästarna får ju känna efter själva hur mkt dom behöver, precis som med saltsten väl?
 
Seaweed är väl motsvarande sjögräs? De alger som man ger hästar tror jag heter kelp på engelska.
 
Sv: annat namn på brunalger?

Brunalger har två andra namn, Kelp och blåstång (enligt en av mina örtböcker)..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 204
Senast: cassiopeja
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 598
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 291
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp