Annelie Frank: ”Så mycket underkänt på detta VM att jag inte vet var jag ska börja”

Fast nu hade ju Tryon bara 18 månader på sig eftersom de fick ta över då Bromont i Kanada backade ur?
Och det var väl redan när Bromont fick det oklart med ekonomin så frågan är om Bromont överhuvudtaget skulle fått det? Så den stora frågan är ju varför FEI beslutade sig för Bromont då just innan det bestämdes tydligen även Lexington var intresserade?

Ansökningsprocessen för 2018 års Ryttar-VM började 2011 med en första kandidatfas, där åtta nationer uttryckte sitt intresse, men endast fem av dem blev officiella kandidater under 2012. Australien, Ryssland och Sverige drog tillbaka sina kandidaturer innan den officiella kandidatfasen avslutades, medan Rabat, Bromont, Budapest, Wien och Wellington gick vidare med sina kandidaturer. Under 2013 hoppade fyra av de fem kandidaterna av och lämnade Bromont ensam som kandidat. Då Bromonts kandidatur bedömdes sakna tillräckligt ekonomiskt stöd beslutade FEI att återuppta kandidatfasen.[2]

I den andra omgången så kandiderade Bromont, Wellington, Lexington och Storbritannien.[3] Wellington och Storbritannien hoppade av snabbt och lämnade Lexington och Bromont kvar som kandidater. Till slut tilldelades Bromont värdskapet den 9 juni 2014.[4] Bromont drog sig tillbaka från värdskapet i 2016, eftersom det ekonomiska stödet inte var säkrat.[5] Efter Bromonts avhopp uttryckte Šamorín, Slovakien och Tryon International Equestrian Center, officiellt genom den lilla staden Tryon, North Carolina sitt intresse för att vara värd för evenemanget. Tryon tilldelades spelen den 3 november 2016.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ryttar-VM_2018


Jag skulle väl snarare säga att FEI gjorde en tabbe som tilldelade Bromont WEG 2018 överhuvudtaget. Det är jättetråkigt att det blev som det blev men allt kan inte skyllas på Tryon som arrangör
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter "Den senaste tidens avslöjanden har berört mig riktigt, riktigt på djupet", skriver Ridsports krönikör Annelie Frank, som också...
Svar
17
· Visningar
1 681
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 439
Senast: Sootie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 046
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp