Bukefalos 28 år!

Annonser på Buke

Lampan

Trådstartare
Igår beställde jag nya kontaktlinser på nätet
Idag ser jag att det ligger annonser på linser när jag är inne på Bukesidan

Vad jag undrar över är om admin på Buke kan se vilka annonser som visas då jag går in på buke, eller om annonserna bara "ligger" på min telefon, där jag gjorde beställningen?

Alltså, jag fattar inte hur det hänger ihop?
 
Igår beställde jag nya kontaktlinser på nätet
Idag ser jag att det ligger annonser på linser när jag är inne på Bukesidan

Vad jag undrar över är om admin på Buke kan se vilka annonser som visas då jag går in på buke, eller om annonserna bara "ligger" på min telefon, där jag gjorde beställningen?

Alltså, jag fattar inte hur det hänger ihop?

Vi är konstant övervakade. Vi är aldrig ensamma. Moahahahahahaha
 
Vi är konstant övervakade. Vi är aldrig ensamma. Moahahahahahaha
Äh, det tror jag inte på

Nu när jag kollar på min gamla padda, då syns ingen linsreklam :p

Lite märkligt är det ändå, jag köpte ett katträd för ett tag sen och fick sen en massa reklam om det, och det är bara på Bukesidan.

Visst är vi övervakade :nailbiting:.....:nailbiting:.....Wehehehehe
 
#övervakadavgoogleochkanintesägaattjagbryrmig

Förutom när det blir någon annons som stör mig.
Det är dock inte bara google som övervakar, det är alla hemsidor, facebook, youtube, twitter, tumblr osv. Listan kan göras lång. Kort och gott varenda sak man gör på nätet lämnar ett litet spår efter sig, även om vi själva inte ser/märker det.
 
Det är dock inte bara google som övervakar, det är alla hemsidor, facebook, youtube, twitter, tumblr osv. Listan kan göras lång. Kort och gott varenda sak man gör på nätet lämnar ett litet spår efter sig, även om vi själva inte ser/märker det.

Jo? Det är dock mest google ads som märks för mig och lite YT-förslag. Känner att jag inte direkt lämnar något efter mig som de inte lika gärna kan få.
 
Jo? Det är dock mest google ads som märks för mig och lite YT-förslag. Känner att jag inte direkt lämnar något efter mig som de inte lika gärna kan få.
Det finns hur mycket att läsa som helst om det på piratpartiet, de strävar efter nätfriheten att vi inte ska vara så övervakade jämt och ständigt.
Det är dock inte så kul om någon kommer över ens personliga uppgifter pga övervakningen. Det skadar inte att vara medveten om det.
 
Det finns hur mycket att läsa som helst om det på piratpartiet, de strävar efter nätfriheten att vi inte ska vara så övervakade jämt och ständigt.
Det är dock inte så kul om någon kommer över ens personliga uppgifter pga övervakningen. Det skadar inte att vara medveten om det.
Givetvis ska ens privata uppgifter inte spridas men man får tag i så mycket information genom en enkel googling idag. Jag tror inte att de större bolagen skulle sprida ens uppgifter på ett skadligt sätt.
 
Jo? Det är dock mest google ads som märks för mig och lite YT-förslag. Känner att jag inte direkt lämnar något efter mig som de inte lika gärna kan få.
Om jag ska in på en sida, så brukar jag skriva på Google tex Lensway och sen hitta sidan i listan
Omjag istället skrev WWW.blablabla.se i adressfältet, då borde Google inte se vilken sida jag söker? :cool:
Eller googlar jag ändå?

Människor som handlar droger på nätet borde ju åka fast direkt, tycker man...:confused:
 
Givetvis ska ens privata uppgifter inte spridas men man får tag i så mycket information genom en enkel googling idag. Jag tror inte att de större bolagen skulle sprida ens uppgifter på ett skadligt sätt.
Och det är just det där som är lite skrämmande med nätet, att det är så lätt att få tag i infomation. Det borde inte vara så lätt egentligen, men vi får väl se vart framtiden för oss.
 
Äh, det tror jag inte på

Nu när jag kollar på min gamla padda, då syns ingen linsreklam :p

Lite märkligt är det ändå, jag köpte ett katträd för ett tag sen och fick sen en massa reklam om det, och det är bara på Bukesidan.

Visst är vi övervakade :nailbiting:.....:nailbiting:.....Wehehehehe

Jag får reklam från två av mina arbetsgivare, det är spännande! Hur vet buke vart jag jobbar???
 
Man behöver inte ens handla, räcker med att jag sökt efter vissa varor, t ex isolering hos något byggföretag, så visas reklam för just det titt som tätt, inte bara på buke, dyker även upp på FB
Jag vet inte varför?
Men det stör mig på något sätt
Är det kanske en orimlig sak att störa sig på :confused:
 
Jag får reklam från två av mina arbetsgivare, det är spännande! Hur vet buke vart jag jobbar???
Det vet inte buke, men google vet eftersom du besökt de där sidorna. Då lägger google in annonser från dem, och från andra sidor du besökt, här.

Jag brukar bli lite full i skratt när jag i tre dagar får annonser för t ex en bok som jag just köpt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 387
Senast: Viva
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 471
Senast: Blyger
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 249
Senast: Twihard
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 801
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp