Annonser på Bukefalos?

marsve

Trådstartare
Är det någon mer som har reagerat på detta meddelande:
"Vi använder cookies för att anpassa innehållet och annonserna till användarna, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik. Vi vidarebefordrar information om din användning av vår webbplats till de sociala medier och annons- och analysföretag som vi samarbetar med. Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta. "

Varför kan man inte välja bort detta - jag vill inte att uppgifter om mig sprids till kreti och pleti? Har inte Facebook just av den anledningen, ska man behöva acceptera detta från ett öppet (?) forum?

Jag har även lagt märke till att ex. Adblock inte fungerar på Bukefalos och att jag ideligen får upp en ruta som säger ungefär "Någonting gör din webbläsare långsam". Då måste jag klicka på "Stoppa den", då funkar allt som det ska - ända tills den dyker upp igen.
Eftersom detta inte sker i andra forum (där Adblock fungerar) antar jag att det beror på att vissa annonser tar tid på sig att laddas ner.

Nu är det inte så att jag inte har förståelse för att annonserna är den enda intäktskällan men samtidigt gör detta att jag drar mig för att använda Bukefalos.

Någon som har någon kommentar till detta?
 
Texten är i princip en standardtext, föreslagen av google, om jag kommer ihåg rätt. Jag tror exempelvis att inget delas med exempelvis facebook om man inte loggar in med facebook här på Bukefalos eller delar något till facebook.
Utan cookies fungerar inte sidan, banner-annons-leverantören samlar in info, statistik-programmet samlar in info.

Vore väl fantastiskt om jag hade lyckats knäcka Adblock ;) Men det verkar inte vara det normala. Om fler har liknande problem får de gärna höra av sig.

Jag skulle önska att de som använder Adblock kunde slå av det för just Bukefalos då annons-inkomsterna behövs för att driva sidan, ex.vis betala för servrar.

Själv har jag aldrig försökt spärra ex.vis Adblock, jag har dock funderat på att lägga in ett meddelande om det negativa med att använda annonsblockerare.

Jag har viss förståelse för att man blockerar på sidor som nästan bara består av banners. Men här anser jag det inte alls vara så.

Jag använder själv ingen annonsblockerare då jag inser vad det kan leda till, ex.vis har antalet hästrelaterade artiklar från tidningar som blockeras från läsning ökat kraftigt de senaste åren.
 
Jag har inte ont av de banners som ligger mellan inläggen på dator. Men i jobbmobilen, där jag inte har adblock, blir annonserna mellan inlägg i stället kvadratiska, stör läsningen mycket mer och kräver mer scrollande.
 
Texten är i princip en standardtext, föreslagen av google, om jag kommer ihåg rätt. Jag tror exempelvis att inget delas med exempelvis facebook om man inte loggar in med facebook här på Bukefalos eller delar något till facebook.
Utan cookies fungerar inte sidan, banner-annons-leverantören samlar in info, statistik-programmet samlar in info.

Vore väl fantastiskt om jag hade lyckats knäcka Adblock ;) Men det verkar inte vara det normala. Om fler har liknande problem får de gärna höra av sig.

Jag skulle önska att de som använder Adblock kunde slå av det för just Bukefalos då annons-inkomsterna behövs för att driva sidan, ex.vis betala för servrar.

Själv har jag aldrig försökt spärra ex.vis Adblock, jag har dock funderat på att lägga in ett meddelande om det negativa med att använda annonsblockerare.

Jag har viss förståelse för att man blockerar på sidor som nästan bara består av banners. Men här anser jag det inte alls vara så.

Jag använder själv ingen annonsblockerare då jag inser vad det kan leda till, ex.vis har antalet hästrelaterade artiklar från tidningar som blockeras från läsning ökat kraftigt de senaste åren.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att stänga av Adblock för den goda sakens skull men att för varje ny sida få denna fördröjning är väldigt irriterande... Och fördröjning blir det även om jag avinstallerar Adblock, jag har testat. Använder Firefox och mobilt bredband på en laptop förresten om det nu gör någon skillnad?
Nog fler än du som skulle vilja knäcka Adblock, men på andra sidor som har en massa rörlig reklam är den guld värd.
 
Ett klargörande som jag egentligen inte trodde behövdes. Jag är inte intresserad av att knäcka Adblock.

Det verkar som om du har något problem på din dator, då jag inte hört om problem liknande dina förut, framförallt inte gällande Adblock.

Seghet har ett antal andra haft problem med på olika sätt.
Finns det någon annan information tillgänglig när du får upp rutan om att stoppa den. Vet du vad den hänvisar till som går långsamt?
Förhoppningsvis kan detta hjälpa andra med seghet också, även om deras problem verkar visa sig på andra sätt.
 
Har testat med Chrome nu och har inte samma problem, varken med eller utan Adblock. Föredrar visserligen Firefox men då får det bli Chrome i fortsättningen.
 
Har du provat att rensa cachen på firefox? Jag räknar med att någon annan hade hört av sig om detta var ett generellt problem med firefox. Något måste ha hänt med din firefox.
 
@Gunnar, du skulle inte kunna tänka dig att lägga till en donationsknapp för oss som helst surfar annonsfritt med adblock men som ändå vill stödja Bukefalos? Eller kanske ett betalt medlemskap som gör att sajten blir annonsfri?

Jag är nog inte den enda som gärna stödjer Bukefalos men som bara avskyr annonser.
 
@Gunnar, du skulle inte kunna tänka dig att lägga till en donationsknapp för oss som helst surfar annonsfritt med adblock men som ändå vill stödja Bukefalos? Eller kanske ett betalt medlemskap som gör att sajten blir annonsfri?

Jag är nog inte den enda som gärna stödjer Bukefalos men som bara avskyr annonser.

Gärna en donationsknapp men jag hoppas att medlemskapet förblir gratis. Jag är övertygad om att det skulle tömma och döda forumet rätt omgående. Konkurrensen från Facebooks grupper är redan mördande, en betalvägg hade varit att skjuta sig själv i båda fötterna.
 
Jag tänker att det vore underbart att kunna välja. Fortsätta som nu eller ha möjligheten att välja ett reklamfritt forum för kanske 20:- per månad typ. Inte att alla medlemskap ska kosta ngt, bara ett frivilligt stödjande.
Tänker jag helt fel?
 
Jag tänker att det vore underbart att kunna välja. Fortsätta som nu eller ha möjligheten att välja ett reklamfritt forum för kanske 20:- per månad typ. Inte att alla medlemskap ska kosta ngt, bara ett frivilligt stödjande.
Tänker jag helt fel?
Vet inte vad dom får in på annonser utslaget per aktiv medlem.
För mig personligen jag vill inte ha ett betalt medlemsskap tillgängligt. Känns som det kommer döda sidannomgpende och forum bör vara gratis i mitt tycke. Lägg till att om folk betalar för medlemsskap kan dom komma å tycka att dom borde få fler fördelar än att bara slippa annonser.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp