mars

Trådstartare
Ramlar över annonser ibland där tex folk säljer begagnade hästtäcken. Står ofta tvättas innan det skickas. Vad kommer det sig att man sätter ut annons innan varan är redo att skickas? Varför inte liksom tvättat det innan man annonserar. Nyfiken hur man tänker?
 
Täcken är asjobbiga att tvätta så kan man slippa gör man gärna det. Vilket ofta är fallet då många inte vill tvätta täcken i maskin eller köpa såna som behandlats så pga impregneringen. Det är alltså många som vill köpa "oförstört" eller säljare som kan tänka sig att gå ner i pris om köparen inte vill vänta på tvätt. Det är skälen till att jag marknadsfört så iallafall.
 
Ok, men då kan man ju skriva att det är valfritt så kan kunden välja. Jag reagera mest på att det står att det tvättas innan.
 
Tycker man ser det med alla sorters saker. Fattar inte heller. Ibland kan det tex vara ett schabrak som är smutsigt på bilden och så står det ”tvättas innan köp”, eller ett träns som inte är putsat osv. Känns bara slött.

Jag orkar inte fixa med täckestvätt när jag säljer men då skriver jag helt enkelt att det säljs otvättat och justerar priset ngt.
 
Ramlar över annonser ibland där tex folk säljer begagnade hästtäcken. Står ofta tvättas innan det skickas. Vad kommer det sig att man sätter ut annons innan varan är redo att skickas? Varför inte liksom tvättat det innan man annonserar. Nyfiken hur man tänker?
För att om man inte får sålt det vill man inte bemöda sig med att tvätta? Täckestvätt är ju antingen kostsamt eller osmidigt eller både och :p

Jag säljer otvättat. Dels för att jag inte orkar pilla med det, dels för att jag själv också hellre köper otvättat då jag upplever att tvätt, hur bra de än är och hur mycket impregnering som än görs, förkortar livslängden.
 
Tycker man ser det med alla sorters saker. Fattar inte heller. Ibland kan det tex vara ett schabrak som är smutsigt på bilden och så står det ”tvättas innan köp”, eller ett träns som inte är putsat osv. Känns bara slött.

Jag orkar inte fixa med täckestvätt när jag säljer men då skriver jag helt enkelt att det säljs otvättat och justerar priset ngt.
Ja men precis. Jag har sålt massor av täcken otvättade, med pris därefter.
 
För att om man inte får sålt det vill man inte bemöda sig med att tvätta? Täckestvätt är ju antingen kostsamt eller osmidigt eller både och :p

Jag säljer otvättat. Dels för att jag inte orkar pilla med det, dels för att jag själv också hellre köper otvättat då jag upplever att tvätt, hur bra de än är och hur mycket impregnering som än görs, förkortar livslängden.
Ja precis men varför inte bara sälja otvättat.
 
Vill bara köpa otvättade täcken. En tvätt förstör ju impregneringen.
Åsså går vi lite off topic då, men jag har tvättat mina täcken - flera olika märken - flera gånger och de håller fortfarande hästarna torra. Så jag undrar lite över det där. Täckena är ju inte impregnerade i grunden, utan tyget i sig är ett membran som stänger ute väta samtidigt som det kan släppa ut fukt.
(men jag vräker inte på tvättmedel, utan använder bara en liten dos)
 
Åsså går vi lite off topic då, men jag har tvättat mina täcken - flera olika märken - flera gånger och de håller fortfarande hästarna torra. Så jag undrar lite över det där. Täckena är ju inte impregnerade i grunden, utan tyget i sig är ett membran som stänger ute väta samtidigt som det kan släppa ut fukt.
(men jag vräker inte på tvättmedel, utan använder bara en liten dos)

Delar din erfarenhet. Har täcken som jag haft i över tio år och tvättat regelbundet som fortfarande håller vätan ute.
 
Åsså går vi lite off topic då, men jag har tvättat mina täcken - flera olika märken - flera gånger och de håller fortfarande hästarna torra. Så jag undrar lite över det där. Täckena är ju inte impregnerade i grunden, utan tyget i sig är ett membran som stänger ute väta samtidigt som det kan släppa ut fukt.
(men jag vräker inte på tvättmedel, utan använder bara en liten dos)
Håller med, det har jag funderat på, tvättar täcken vid behov och de täcken vi har som är av bättre kvalitet har aldrig läckt. Dom som används mest och därför tvättas mest är mer än 10år gamla. Har en flaska impregnering, men får aldrig användning för den.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 776
Senast: ako
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 838
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 777
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp