Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att få regga måste man vara medlem i SKK. Som medlem i SKK ska man följa deras regler. Blandrasavel är nono.

Jag gissar hejvilt att de är köpta från SKK-ansluten uppfödare och därmed reggade som valpar, och så tror den här människan att det på något vis blir mer legitimt då. Vissa verkar ju ha fått det där med registrering helt om bakfoten.
 
Jag gissar hejvilt att de är köpta från SKK-ansluten uppfödare och därmed reggade som valpar, och så tror den här människan att det på något vis blir mer legitimt då. Vissa verkar ju ha fått det där med registrering helt om bakfoten.
Du menar att hon inte reggade huskyvalparna hon sålde alltså ?
 
Du menar att hon inte reggade huskyvalparna hon sålde alltså ?

Jag har ingen aning, jag bara gissar som sagt, vet inte ens vem människan är. Men har hon sålt oreggade schäfervalpar så är det väl inte helt orimligt att tänka att hon kan ha sålt oreggade huskies också, även om de var efter SKK-reggade föräldrar. Hon bryter ju mot ett gäng SKK-regler om hon på ena sidan sysslar med renrasavel och på den andra kränger schäferblandisar. Eller så har hon lagt av med huskyaveln, gått över till schäfer och lämnat SKK i samma veva (alt blivit portad pga buskaveln). I vilket fall som helst tycker jag att det är rätt obekvämt att sitta och spekulera såhär om tredje part som dessutom inte är speciellt anonym om hon råkar vara känd från TV.
 
Jag har ingen aning, jag bara gissar som sagt, vet inte ens vem människan är. Men har hon sålt oreggade schäfervalpar så är det väl inte helt orimligt att tänka att hon kan ha sålt oreggade huskies också, även om de var efter SKK-reggade föräldrar. Hon bryter ju mot ett gäng SKK-regler om hon på ena sidan sysslar med renrasavel och på den andra kränger schäferblandisar. Eller så har hon lagt av med huskyaveln, gått över till schäfer och lämnat SKK i samma veva (alt blivit portad pga buskaveln). I vilket fall som helst tycker jag att det är rätt obekvämt att sitta och spekulera såhär om tredje part som dessutom inte är speciellt anonym om hon råkar vara känd från TV.
Ingen som tvingar dig att spekulera det minsta ? :)
 
Ingen som tvingar dig att spekulera det minsta ? :)

Det var en allmän reflektion utefter vändningen tråden tagit de senaste inläggen. Och du svarade på mitt första inlägg på ämnet med en fråga, så vad 'ingen tvingar', du ville väl ha ett svar på frågan antar jag?
 
Om jag inte missminner mej så har hon säkerligen lite affärer med en hästhandlare i trakterna. Om inte annat så har hon haft. Han är väl hennes svärfar har jag för mej. Han har hur mycket djur som helst av diverse arter. Är välkänd hos länsstyrelsen.
 
Jag tänkte att om det stämmer att hon föder upp, reggar och ställer ut Huskys så borde hon anmälas till SKK eftersom hon isf måste vara medlem.

Jag har skrivit om henne innan.

Hennes siberian huskys är reggade, och hon bedrev tidigare renrasig uppfödning via SKK under reggat kennelnamn. Säljer även små blandras-valpar och icke reggade-schäfrar.
 
Senast ändrad:
Personligen tycker jag att det är ett jäkla oskick nu för tiden att hålla på att hänga ut och diskutera privatpersoner i alla möjliga sammanhang på nätet.
Och tycka kan vi ju göra olika, men läser vi dessutom reglerna för Buke så är det ju väldigt tydligt vad som gäller: namn ska inte skrivas ut.
 
Vad sägs som en husky/schäfer+ blandning som inte kan gå i koppel, hatar nya människor och inte kan vara hemma själv utan att käka upp inredningen? Om du känner dig tveksam så har du sån tur att hunden dessutom varken är vaccinerad eller försäkrad heller. Allt detta till den nätta summan av 6000 spänn.
 
”Liten söt hund

Vi behöver sälja hunden för min flickvän är allergisk.”

Allt som står i annonsen. Detta ihop med den här bilden 😂

26581
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 261
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 002
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 793
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 768
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp