Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en mästerlig bild till :D
26592
 
Jag vet inte, är det här rätt ämne att skriva om i den här tråden, men efter att ha följt hundannonser ett tag på Blocket och i facebookgrupper är jag helt chockad.

Tydligen ska alla småhundsblandningar numera heta något med -poo och ju fler raser desto bättre. Och i storhundsblandningar har tydligen Cane Corso seglat upp som en favorit i kombination med amstaff och varför inte lite rottweiler också.

Var kommer alla dessa hundar ifrån som folk tydligen tar kullar på hur som helst? Och sen säljer till första bästa som redan efter ett par månader har fått "plötsligt ändrade förhållanden" så att den fem månader gamla valpen inte kan bo kvar längre?
 
Och i storhundsblandningar har tydligen Cane Corso seglat upp som en favorit
Förvånar mig inte, det har blivit ett popularitetsryck (för alla funkar ju bra med en corso... :cautious:) med en massa kullar som sålts hittan och dittan. Några fullständigt katastrofala kullar redan från start hälsomässigt, och värre lär vi se det bli ju äldre de blir. (De som lever så länge.) En ras som blir "inne" drar säkert in pengar i blandaveln också, plus att de ju som regel får stora kullar.

Cane corso ska inte blandas med vad fan som helst, och inte heller är det en hund som passar familjen Svensson som vill ha någon att hänga i soffan och glo på mellon med. :(
 
Jag vet inte, är det här rätt ämne att skriva om i den här tråden, men efter att ha följt hundannonser ett tag på Blocket och i facebookgrupper är jag helt chockad.

Tydligen ska alla småhundsblandningar numera heta något med -poo och ju fler raser desto bättre. Och i storhundsblandningar har tydligen Cane Corso seglat upp som en favorit i kombination med amstaff och varför inte lite rottweiler också.

Var kommer alla dessa hundar ifrån som folk tydligen tar kullar på hur som helst? Och sen säljer till första bästa som redan efter ett par månader har fått "plötsligt ändrade förhållanden" så att den fem månader gamla valpen inte kan bo kvar längre?
Dom har även börjat söka fodervärdar åt sina avelshanar och tikar :/
 
"På grund av att husse har plötsligt fått jobb inser vi att vi inte kommer få tid att uppfostra en valp.

Hennes pappa är australian shepherd och mamma labrador.

Hon kommer från en seriös kennel.

Hon är nu 9.5 veckor gammal. "

Inga ringa 15 000 ska de ha också..
 
Hundvalpar akut salu pga astma
7 000 kr
12 000 kr
Hallå där, nu är de såhär att vi har två underbara bröder prazsky krysarik (blandras 15% chihuahua) och tyvärr kan inte behålla våra älsklingar pågrund utav allergi och astma därför måste dom iväg akut....
Vi söker någon som har mycket tid och kärlek för dessa två! Och behöver ett förevight hem! Vi säljer helst båda tillsammans! Men självklart är du intresserad av en så hör av dig!
Jätte fina killar som är lekfulla och väldigt kärleksfulla! Dom är 15 vecka gamla! besiktade (18/1 2019),chipade,vaccinerade och avmaskade.

Du får med bilbur, två sängar, leksaker, två koppel, hundmat och skålar till mat och vatten.

Vid mer info kontakta mig mvh



Man köper två valpar som är syskon och får plötsligt astma...
 
Det spreds väl en film om en sådan nyss, rena duracellkaninen, matte hängde inte med i svängarna.

Du tänkte inte på den med papillon?
En mops känns ju knappast smidig eller som om den har andningsvägar som är optimalt för agility. Å andra sidan höll jag på med lite agility med min Shih tzu när han var ung och jag hann ju knappast med honom :D
 
Jag har faktiskt sett en mops tävla agility, men det är nog inte den perfekta rasen om man vill satsa.

Dessutom har jag haft en mops på min rallykurs - han var jätteduktig när han vill, det var bara det att han oftast inte ville. :D

Lite som shiban på agilityn. Farten och smidigheten är det inte fel på - men ibland valde hon helt enkelt att sitta högst upp på A-hindret och se ned på alla andra som drottningen från lejonklippan. Och det var det den dagen....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 280
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 806
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 775
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp