Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såna här formuleringar ger mig krypningar..

Vi har lite panik och platsbrist pga av att vi har två kullar xx hemma också. Puppisarna måste nu få komma till sina föralltid hem❤

Tänker inte folk på -och planerar för- att de kan stå där med osålda valpar?

Det gör jag varje kull. Har förvisso inte hänt än någon gång, men när jag parar en tik så räknar jag alltid med att jag kan bli sittandes med osålda och planerar för det.
 
Såna här formuleringar ger mig krypningar..



Tänker inte folk på -och planerar för- att de kan stå där med osålda valpar?

Det gör jag varje kull. Har förvisso inte hänt än någon gång, men när jag parar en tik så räknar jag alltid med att jag kan bli sittandes med osålda och planerar för det.
Tror jag sett den, visst är ena rasen ganska ovanlig och man borde verkligen förvänta sig att stå med osålda valpar?
 
Såna här formuleringar ger mig krypningar..



Tänker inte folk på -och planerar för- att de kan stå där med osålda valpar?

Det gör jag varje kull. Har förvisso inte hänt än någon gång, men när jag parar en tik så räknar jag alltid med att jag kan bli sittandes med osålda och planerar för det.

Du hittade den på fejan va? Reagerade också så när jag såg den.
Man måste ju vara beredd på att få valpar över. Det kan alltid ske flera avbokningar eller man kan ha otur att få både en eller två på retur.

Våra nästa två kullplaner krockade lite pga Helga hade längre mellan sina löp än vi trodde och leasingtiken kortare så vi flyttade fram leasingtikens parning ett löp. Just för att inte riskera att bli sittande med mer valpar än vi kan ta hand om på ett riktigt bra sätt.
 
Hihi, ännu en fantastisk anonsbild :laugh:
587F1BAA-16FE-478E-ABC2-20F19A3A5335.png
 
Ett nyinkommet inlägg i en grupp där man kan lägga ut Schäferhanar för avel.
Personen har ett Svenskt namn så jag tror inte det är googel translate. Två andra korta inlägg är normala.
Men detta är obegripligt:
Gismo av det jag vill ha. Icke grå, hets, skydd. Nej få schäfer vad de ska vara! Önskar en tik som är av samma som gismo. Valpar kan ge det budskap jag vill! Finns det någon tik som vill få valpar. Som får bli familjehund?

:confused::confused::confused:
 
Ett nyinkommet inlägg i en grupp där man kan lägga ut Schäferhanar för avel.
Personen har ett Svenskt namn så jag tror inte det är googel translate. Två andra korta inlägg är normala.
Men detta är obegripligt:
Gismo av det jag vill ha. Icke grå, hets, skydd. Nej få schäfer vad de ska vara! Önskar en tik som är av samma som gismo. Valpar kan ge det budskap jag vill! Finns det någon tik som vill få valpar. Som får bli familjehund?

:confused::confused::confused:
Det låter som google translate
 
Efter att ha följt annonsmarknaden några veckor är jag helt enkelt chockad. Jag trodde verkligen inte det var så illa.

Förutom att det är väldigt konstiga blandningar är det också väldigt mycket annonser som har så dåligt språk att jag undrar om hundarna finns i Sverige. Och små valpar som omplaceras pga ändrade förhållanden. Och blandraser till fantasipriser. Och nästan inte en enda hund från en SKK kennel.

Vad är det som händer??
 
Ett nyinkommet inlägg i en grupp där man kan lägga ut Schäferhanar för avel.
Personen har ett Svenskt namn så jag tror inte det är googel translate. Två andra korta inlägg är normala.
Men detta är obegripligt:
Gismo av det jag vill ha. Icke grå, hets, skydd. Nej få schäfer vad de ska vara! Önskar en tik som är av samma som gismo. Valpar kan ge det budskap jag vill! Finns det någon tik som vill få valpar. Som får bli familjehund?

:confused::confused::confused:

Hade hen rökt på när hen skrev annonsen?! O_o :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 217
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp