Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte, är det här rätt ämne att skriva om i den här tråden, men efter att ha följt hundannonser ett tag på Blocket och i facebookgrupper är jag helt chockad.

Tydligen ska alla småhundsblandningar numera heta något med -poo och ju fler raser desto bättre. Och i storhundsblandningar har tydligen Cane Corso seglat upp som en favorit i kombination med amstaff och varför inte lite rottweiler också.

Var kommer alla dessa hundar ifrån som folk tydligen tar kullar på hur som helst? Och sen säljer till första bästa som redan efter ett par månader har fått "plötsligt ändrade förhållanden" så att den fem månader gamla valpen inte kan bo kvar längre?
Var på corsoträff igår på ett väldigt välbesökt naturområde. Tre gigantiska hannar som betedde sig kanon bland allt folk och våra två tikar som älskar allt. MEN vad allt folk ser är ju inte hur den ena hannen varit heltidsjobb i flera år för ägaren att över huvud taget tolerera andra hundar, att hane två för första gången betedde sig lugnt bland andra hundar, noga förberett med att ha träffat hane ett några dagar innan och fått corsoleka, sen hälsat på vår ungtik så han kände att han fick kontakt och inte behövde hetsa upp sig för att inte få hälsa. Ägaren till hane två nästan grät när hennes brötiga unghund på 55 kg på promenaden tillbaka till bilarna gick som en i flocken och bara var nöjd o glad utan att dra. Vad alla människor inte såg var när hane ett och tre lyckades ryka ihop på slutet då det blev lite för kort avstånd mellan dom när det plockades ihop grejer. Bara två sekunders gruff tack vare ägare som kunde bryta direkt dock.

Så vad menar jag med det här i den här annonstråden...jo att folk verkligen fick fel intryck av corsos om dom sett oss igår. Och att jag nästan tänker att vi gör helt fel reklam för rasen. Ett gäng stora jyckar som sitter och myser med sina ägare bland massor med folk och andra hundar.
 
Saljer 2 st underbara Rysskiy Toy valpar, 1 tik och 1 hane.
Äger både mamman och pappan. Mamman Russkiy Toy är från Ryssland och har jättefin stamtavla. Pappan Rysskiy Toy är från Sverige men utan stamtavla. Bäge långhåriga, renrasiga och registrerade i Jordbruksverket . Valparna är leveransklara .
- vaccinerade
- chipmärkta
- besiktigade


för 15.000 = samma pris som uppfödare tar för sina SKK-reggade valpar, undra om dom är svårsålda? ;)

Blev lite förvirrad dock över att föräldrarna verkar vara Black and tan, men valparna är röda, kändes som black and tan ska vara rätt dominant men kan verkligen noll om hur färger på hundar ärvs
 
En kull cobberdogvalpar födda 2/4.
Namnet Cobber är australiensisk slang och betyder ungefär "kompis", vilket är exakt det du får när du köper en Cobberdog.
En Cobberdog passar väldigt bra som familjehund, servicehund, terapihund och för olika typer av hundsport - såsom agility.
Cobberdog är väldigt social och kommer gärna med på aktiviteter utomhus, i skog, vatten, på båt, skidturer, m.m. men är också lugn och kan koppla av.
Cobberdog är en blandning mellan labrador, pudel och cockerspaniel(liknar lite labradoodle och cockerpoo)

Any takers på en sån valp för 28000?
 
En kull cobberdogvalpar födda 2/4.
Namnet Cobber är australiensisk slang och betyder ungefär "kompis", vilket är exakt det du får när du köper en Cobberdog.
En Cobberdog passar väldigt bra som familjehund, servicehund, terapihund och för olika typer av hundsport - såsom agility.
Cobberdog är väldigt social och kommer gärna med på aktiviteter utomhus, i skog, vatten, på båt, skidturer, m.m. men är också lugn och kan koppla av.
Cobberdog är en blandning mellan labrador, pudel och cockerspaniel(liknar lite labradoodle och cockerpoo)

Any takers på en sån valp för 28000?

Men herregud!?
De lär ju säkert bli sålda dock, unika osv.
 
En kull cobberdogvalpar födda 2/4.
Namnet Cobber är australiensisk slang och betyder ungefär "kompis", vilket är exakt det du får när du köper en Cobberdog.

Men alltså... :rofl:
Hund marknadsförd som kompis som gärna hänger med på aktiviteter, vilket revolutionärt drag!
Att dessutom ha mage att begära summor som det går att få två renrasiga hundar för hos seriösa uppfödare... det är så att man baxnar. Den här trenden med fantasipriser på alla mixar med ens en skvätt pudel i sig är vansinne. :down:
 
Nu kan jag inte så mycket alls om hundar, har aldrig ägt någon egen. Men med alla dessa poo och doodles och nu cobberdog. Vad är det som gör just pudeln till en sån "superras" att mixa med alla andra? och varför skulle det inte bara vara bättre att köpa just en pudel? :confused:
 
En kull cobberdogvalpar födda 2/4.
Namnet Cobber är australiensisk slang och betyder ungefär "kompis", vilket är exakt det du får när du köper en Cobberdog.
En Cobberdog passar väldigt bra som familjehund, servicehund, terapihund och för olika typer av hundsport - såsom agility.
Cobberdog är väldigt social och kommer gärna med på aktiviteter utomhus, i skog, vatten, på båt, skidturer, m.m. men är också lugn och kan koppla av.
Cobberdog är en blandning mellan labrador, pudel och cockerspaniel(liknar lite labradoodle och cockerpoo)

Any takers på en sån valp för 28000?
Det är klart de är dyra.. man ska ju betala för tre renrasiga i en... 🤣
 
En 12-årig Shih tzukorsning söker nytt hem på blocket. Blir så ledsen :cry:
Fast jag vet inte... Min terriertant på tretton år är verkligen superpigg och kan gott ha mer än tre år till att leva om hon får vara frisk. Hon är dessutom en rätt okomplicerad hund och skulle bli en jättebra kompis till någon.
Om jag skulle omkomma i en trafikolycka till exempel, och ingen av mina släktingar kunde ta sig an henne skulle jag tycka att det var jättesynd att ta bort henne bara för att hon är lite till åren kommen.
Sedan blir det kanske lite stor spridning när man söker via blocket, jag skulle hellre se att det gick från mun till mun så att säga.
 
Min första hund var en cairn terrier som var 12 när jag tog över honom när hans ägare dog. Vi fick 3 år tillsammans innan han dog av en olycka. Det beror på hund. Jag fick en toppentrevlig hund som hade en bra grundlydnad att ha några fantastiska år med och som visade mig in i hundvärlden.

:heart
 
Men herregud, en till kull med "unika" blandrasvalpar av Finsk Lapphund och Staffordshire. Man såg ju en av valparna från tidigare kombination i Bagges hemlösa hundar och paret som adopterade hade ett äldre kullsyskon sedan tidigare...
Jag kikade på blocket häromdagen och det verkar inte längre bara bara pudelmixar som är dyrbara, såg bland annat bearded collie /labrador valpar för 15 tusen och kinesisk nakenhund och shih tzu för samma pris.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 264
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 005
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 794
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 768
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp