Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen inte, fast en renrasig skk reggad hund behöver tyvärr varken vara frisk eller ha bra psyke 🙄 Tiken jag köpte efter att uppfödaren "förbrukat henne" borde aldrig fått sina 4 kullar med tanke på hur svagt psyke hon har.

Tyvärr verkar attityden va så hos vissa. "Ska ju bara vara en familjehund behöver inga särskilda hälsokoller eller bra psyke" men om du frågar mig är psyket hos en sällskapshund också otroligt viktigt
 
Tyvärr verkar attityden va så hos vissa. "Ska ju bara vara en familjehund behöver inga särskilda hälsokoller eller bra psyke" men om du frågar mig är psyket hos en sällskapshund också otroligt viktigt
Om inte ännu viktigare, eftersom sällskapshundar ofta hamnar hos folk som kan noll och ingenting om hund, hundspråk eller hur man får bukt med diverse problembeteenden.
 
:laugh: :laugh:

36449
 
Blir så förbannat less på en annons aussies som säljs för 18 000.
Mamman är två och tar dom enda merit rld n. Hon ägs och tränas av uppfödarens 12-åriga dotter och tränar agility för att komma ut och tävla regelbundet. Hunden har också en 3a på skott...
Pappan är ren utställningshund :meh:
 
Blir så förbannat less på en annons aussies som säljs för 18 000.
Mamman är två och tar dom enda merit rld n. Hon ägs och tränas av uppfödarens 12-åriga dotter och tränar agility för att komma ut och tävla regelbundet. Hunden har också en 3a på skott...
Pappan är ren utställningshund :meh:

Så tråkigt :(
 
Blir så förbannat less på en annons aussies som säljs för 18 000.
Mamman är två och tar dom enda merit rld n. Hon ägs och tränas av uppfödarens 12-åriga dotter och tränar agility för att komma ut och tävla regelbundet. Hunden har också en 3a på skott...
Pappan är ren utställningshund :meh:

Fast trea på skott behöver inte betyda rädsla.
Många hundar som taggar upp i aktivitet för att arbeta får tvåor och treor.
 
Golden shepherd för 10 papp, anyone?

"Denna blandning är vanlig i USA, man gör blandningen för att få fram trevliga familjehundar, men som också vaktar mot oinbjudna gäster."

Föräldrarna är lugna och harmoniska och väldigt framåt. Står noll och ingenting om de gjort några mentaltest, HD/ED-röntgen eller annat. Sånt är ju helt oviktigt för golden och schäfer ändå, så... 🙃
 
Visste inte riktigt var jag skulle lägga detta, men stötte på detta i en grupp för hund i min stad...

Nån som säljer valpar som är korsning: alaskan malamute, östsibirisk-lajka och pinscher.

Lite längre i annonsen står det också: skriv gärna hur ni bor, då hundarna ej bör bo i en liten lägenhet.

:grin:
 
Golden shepherd för 10 papp, anyone?

"Denna blandning är vanlig i USA, man gör blandningen för att få fram trevliga familjehundar, men som också vaktar mot oinbjudna gäster."

Föräldrarna är lugna och harmoniska och väldigt framåt. Står noll och ingenting om de gjort några mentaltest, HD/ED-röntgen eller annat. Sånt är ju helt oviktigt för golden och schäfer ändå, så... 🙃

Inga existerande raser som passar som trevliga familjehundar gör alltså inte redant sånt? Varför inte bara köpa en schäfer istället eller något?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 980
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp