Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maxat med fulavel på blocket nu :/
Och när coronan är över så kommer det vara maxat med omplaceringar. Har en bekant som helt hysteriskt har letat hund nu. Hon fick ta bort sin för några veckor sen. Finns inget att få tag på enligt henne. Och hon var beredd att ta vad som helst, bara det var en hund. Nu fick hon tag i en av rena turen. Jag hade önskat att hon inte hade hittat nån alls. Det här hysteriska måste ha en hund är inget jag gillar. Har så svårt för såna människor.
 
Kolla på blocket är mer spännande än vanligt idag finns lhasa apso och malteservalpar för 28 tusen. Framställs som en populär mix i annonsen, jag har aldrig hört talas om den 🤣
 
Och när coronan är över så kommer det vara maxat med omplaceringar. Har en bekant som helt hysteriskt har letat hund nu. Hon fick ta bort sin för några veckor sen. Finns inget att få tag på enligt henne. Och hon var beredd att ta vad som helst, bara det var en hund. Nu fick hon tag i en av rena turen. Jag hade önskat att hon inte hade hittat nån alls. Det här hysteriska måste ha en hund är inget jag gillar. Har så svårt för såna människor.

Samma här. Visst lär det vara väldigt tomt, men jag vill hellre spendera den tiden att söka för den perfekta valpen.


Labradoodle och cockerpoo är två av dom "trendigaste" mixarna, så visst kan en sådan gå för en rätt så stor prislapp.
 
Känns som det inte var så vanligt med såna annonser som det är nu, :cry: eller så har jag haft tur att sällan komma över dom.
Tror det säljs fler hundar nu än förr men att köpa hund har alltid varit enkelt, förr var dom billiga med när jag började med hund kunde man köpa diverse blandrasvalpar för 1500 och omplaceringar skänktes ofta bort raserna var ofta schäfer labrador collie boxer doberman rottweiler och diverse jakthundar.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Och man efterforskar väl ordentligt så att man vet att man vill ha hund eller inte?

Nej. :cry: Det har blivit trendigt att ha hund nu så även kreti och pleti som egentligen har noll hundintresse kan rätt vad det är få för sig att det vore såååååå mysigt med valp... :banghead:
 
Det är en doodle framavlad ur andra doodlar, så ja, helt enkelt en blandras som de försöker få att låta som något annorlunda och exklusivt...
Jag kan minnas fel men gick inte de här poo-producenterna ut med i början att det var just förstagenerationsavel som gjorde deras hundar så mycket bättre än alla "sönderavlade" renrasiga hundar? Eller, det kanske var någon annan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 281
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 806
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 775
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp