Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är en barnfamilj som har haft det väldigt tungt med sjukdom i familjen här under vintern så nu tänkte vi glädja våra barn att få uppleva en kull valpar där vi sen behåller en valp. Vi vuxna har lång erfarenhet av hundar och hoppas på att det finns någon därute som tänker att sin tik kan må bra av en kull samtidigt som ni för oss är " änglar" utan att gå in närmare på vad vi har gått igenom här. Om ni inte vill sälja hunden kanske ni bara vill låna ut den för en kull. Hunden skulle få det väldigt bra vi har god ekonomi och ordnade förhållanden. Den skulle inte behöva vara ensam. Så skriv gärna om ni har någon hund.. som kan tänkas vara lämplig. Mentalitet är ju väldigt viktigt med barn i närheten. Skriv så hör vi av oss. Tack på förhand!
 
Renrasig schäfer som är av den gamla typen av tysk schäfer med rakrygg. Har ej någon stamtavla, unik och ovanlig färg. Vi köpte hunden för 4 dagar sedan säljer den pga att barnen är rädd för hunden. Den är inte bruks avlad utan mer familjtyp enl den jag köpte valpen av. Valpen är 8 veckor och 2 dagar. Chippad, vaccinerad och avmaskad. Reg i Jordbruksverket, när ni köper valpen kommer vi ni få 15 kg foder till den. Priset är fast och förhandlas ej!
 
Vi är en barnfamilj som har haft det väldigt tungt med sjukdom i familjen här under vintern så nu tänkte vi glädja våra barn att få uppleva en kull valpar där vi sen behåller en valp. Vi vuxna har lång erfarenhet av hundar och hoppas på att det finns någon därute som tänker att sin tik kan må bra av en kull samtidigt som ni för oss är " änglar" utan att gå in närmare på vad vi har gått igenom här. Om ni inte vill sälja hunden kanske ni bara vill låna ut den för en kull. Hunden skulle få det väldigt bra vi har god ekonomi och ordnade förhållanden. Den skulle inte behöva vara ensam. Så skriv gärna om ni har någon hund.. som kan tänkas vara lämplig. Mentalitet är ju väldigt viktigt med barn i närheten. Skriv så hör vi av oss. Tack på förhand!


😳 Hur kommer man ens på en sån grej? Och hur kommer man till det läget att man dessutom försöker formulera det i en annons?! Kan de inte köpa två marsvin i stället.
 
Nej, för jösse namn, inte marsvin. Det finns redan alldeles för många som producerar marsvin för att ge sina barn en "fin upplevelse". Andrahandsmarknaden är fullständigt övermättad.

Nu kan jag ju inte föreslå dem det i verkligheten, men jag menade i vilket fall som sällskap, inte för att avla.
 
Och om sagd kull föds missbildade och måste avlivas, eller någon av valparna dör (det är inte så ovanligt), tiken blir allvarligt sjuk eller dör under förlossning, eller om några av valparna sen visar sig växa upp till att ha sjukdomar och temperamentsproblem för man avlade på ohälsotestade hundar för de var bästa första hund. Hur "glädjande" är en sådan upplevelse för barnen då?
 
Även om allt går bra blir det en massa grovjobb med att städa efter valparna. Undrar hur mycket barnen ställer upp på det? Eller när valparna tuggar sönder barnens favoritsaker?

Sen ska man hitta hem åt valparna. Lyckas man får man räkna med gråt och tandagnisslan från barnen, lyckas man inte har man flera jobbiga unghudar att dras med. Underbart. :banghead:
 
Även om allt går bra blir det en massa grovjobb med att städa efter valparna. Undrar hur mycket barnen ställer upp på det? Eller när valparna tuggar sönder barnens favoritsaker?

Sen ska man hitta hem åt valparna. Lyckas man får man räkna med gråt och tandagnisslan från barnen, lyckas man inte har man flera jobbiga unghudar att dras med. Underbart. :banghead:

Och dessutom att djuruppfödning handlar om att avla fram friska djur för ett ändamål. Det är inte till för att underhålla barn med söta djurungar.
 
Vi är en barnfamilj som har haft det väldigt tungt med sjukdom i familjen här under vintern så nu tänkte vi glädja våra barn att få uppleva en kull valpar där vi sen behåller en valp. Vi vuxna har lång erfarenhet av hundar och hoppas på att det finns någon därute som tänker att sin tik kan må bra av en kull samtidigt som ni för oss är " änglar" utan att gå in närmare på vad vi har gått igenom här. Om ni inte vill sälja hunden kanske ni bara vill låna ut den för en kull. Hunden skulle få det väldigt bra vi har god ekonomi och ordnade förhållanden. Den skulle inte behöva vara ensam. Så skriv gärna om ni har någon hund.. som kan tänkas vara lämplig. Mentalitet är ju väldigt viktigt med barn i närheten. Skriv så hör vi av oss. Tack på förhand!
Låter som en variant av det många har pysslat med länge fast på katt. Barnen vill ju haaaaaa kattungar på sommaren!!!!

:rage: :arghh: :banghead:
 
Inte en säljes annons men ett inlägg på en sådan lokal sida här. Man blir ju arg och ledsen för mindre...

20200603_071936.jpg

Första kommentarerna säger att motionera hunden, gå på promenader dagligen osv...

Men då svarar hon att hunden är för stark för henne så det kan hon inte. Fortsätter sedan med att hon hyr sin bostad och hyresvärden inte är så glad nu då hunden gräver upp "allt".

Sedan ramlar "tipsen in"

Om du inte kan bygga staket runt klädeshängaren så kan du hänga upp ballonger eller påsar fyllda med vatten så hunden får en chock-dusch.
Eller ett par gamla strumpor fyllda med chilli.

Ge den fler leksaker i trädgården.

Isblock frysta på kycklingfond håller hunden sysslosatt en stund.

Någon har föreslagit att gömma råttfällor i grävhålen som kan snappa av när hunden försöker gräva osv....
 
-Klipp-

Någon har föreslagit att gömma råttfällor i grävhålen som kan snappa av när hunden försöker gräva osv....

På allvar?? Att använda råttfällor så att en uttråkad hund får lida när den bara gör utlopp för sina naturliga instinkter är ju djurplågeri
 
Nej jag fattar inte - ska en tikägare para sin tik och sen lämna iväg den till en barnfamilj för att barnen ska få "uppleva en valpkull"????? Jag tappar talförmågan. Hur tänker folk???
Folk är inte kloka, och tänker enbart på att barnen ska få uppleva "livets mirakel". Det är extremt vanligt bland exempelvis marsvin och kaniner. Man skaffar en, och sätter igång att producera fler, utan någon som helst tanke mer än att det är kul för barnen med små ungar.
 
Grannarna har köksvalpar, igen :rofl: Det gäller att dryga ut semesterkassan minsann. Förstår inte hur man tänker när man avlar på hundar som har så mycket rädslor att de slår över till aggression både mot människor och de andra hundarna i huset. Hanen ser dessutom ut att ha rejäla rörelseproblem i bakbenen så det är nog patella delux i båda knäna... Men skit i det, bara man får in lite snabba cash så må det vara hänt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp