Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jepp. Den kommentaren har fått ett par "likes" med och det skrivs att en sån liten fälla aldrig kan skada en stor hund

Folk fattar inte hur hårt en råttfälla smäller, tror dom att en större hund har mindre känsliga ben och leder i sina tassar?

Grannarna har köksvalpar, igen :rofl: Det gäller att dryga ut semesterkassan minsann. Förstår inte hur man tänker när man avlar på hundar som har så mycket rädslor att de slår över till aggression både mot människor och de andra hundarna i huset. Hanen ser dessutom ut att ha rejäla rörelseproblem i bakbenen så det är nog patella delux i båda knäna... Men skit i det, bara man får in lite snabba cash så må det vara hänt.

Låter som dom avlar på sjuka hundar och bör vara anmälningsbart enligt mig.
 
Folk fattar inte hur hårt en råttfälla smäller, tror dom att en större hund har mindre känsliga ben och leder i sina tassar?
Med tanke på hur ont det gör när dom smäller igen på fingrarna så borde man fatta att det gör ont på en hund med. Och dom är ju till för att ha ihjäl råttor. Klart att det kan bli skador. Tycker man inte att det gör nått så kan man inte va rätt vaccinerad
 
Hittat en mycket märklig annons med blandrasvalpar.
"Vi ser att dom ska hamna hos någon med erfarenhet och någon som förstår ansvaret kring just denna ras" Står inte ens i annonsen vad de är blandning mellan...
"Valparna har fått helt "unika" namn om du är intresserad av fler bilder på just den valpen" Ja, en valp verkar heta Mamma och en Pappa. Det är ju lite unikt. Och märkligt :laugh:
 
"Vi ser att dom ska hamna hos någon med erfarenhet och någon som förstår ansvaret kring just denna ras"

Det där är så vanligt i annonser oavsett ras eller blandning så jag ser det som en floskel. :cautious: Jag har sett det på allt från små sällskapsmixer till renodlade brukshundar (där kan jag iofs delvis förstå grejen). Men jag anser att sålla hårt baserat på den luddiga definitionen av hundvana är dåligt genomtänkt. Det finns folk som haft hund hela livet och ändå knappt kan nånting eller ens vill ta in nya perspektiv, och det finns nybörjare som grottar ner sig i all kunskap de kan få.
 
Hittade en annons på blocket om dvärgspets. Hanvalpar 20 500kr, tikar 25 000kr exklusive frakt då de finns i Litauen. Är den sån efterfrågan på dvärgspets här i Sverige att detta intresserar människor? Att man importerar en hund med bra stamtavla förstår jag, billiga gatuhundar förstår jag också men detta förstår jag inte eftersom de verkar vara utan stamtavla för det priset.
 
Hittade en annons på blocket om dvärgspets. Hanvalpar 20 500kr, tikar 25 000kr exklusive frakt då de finns i Litauen. Är den sån efterfrågan på dvärgspets här i Sverige att detta intresserar människor? Att man importerar en hund med bra stamtavla förstår jag, billiga gatuhundar förstår jag också men detta förstår jag inte eftersom de verkar vara utan stamtavla för det priset.
Ja dom kommer säljas direkt.
 
Grattis Aus, you did it again!
20200620_202050.jpg
 
"Vi säljer Saga till en riktig djurvän, och startar med ett utgångspris på 4000 SEK. Vi säljer till högstbjudande Söndagen den 28/6 kl. 12:00"

En riktig hund alltså, som de tänker ha någon form av auktion på...


Vad hemskt! Man söker inte efter en djurvän utan att gå med vinst. Vet inte vilken ras denna Saga är, men vår tik är den av våra hundar som mest personer visar intresse att köpa så det finns säkert stort intresse för budgivning :(
 
Vad hemskt! Man söker inte efter en djurvän utan att gå med vinst. Vet inte vilken ras denna Saga är, men vår tik är den av våra hundar som mest personer visar intresse att köpa så det finns säkert stort intresse för budgivning :(
Liten söt blandras, ser ut att vara korsning med okomplicerade raser och kan säkert vara en utmärkt sällskapshund. Troligen sådan som lockar mängder av intresserade...
 
Hittade nu en annons med chihuahua (vuxen) som säljs för 48 000kr. Står tydligt med versaler att den ej ska gå i avel och att den är utställd men inte tyckte om det utan vill vara sällskapshund och gå i skogen. Säljarna verkar visserligen mycket måna om att deras hund ska till ett bra hem osv, men alltså.. priset?! Vem i hela världen kan tänkas betala de pengarna för en ren sällskapshund?
 
Från ett forum nära dig. ;) :D :angel:

"Vacker kull av maltesiska valpar till salu.
Män och kvinnor med mycket söta kärleksfulla dispositioner.
Dessa små kommer att vara aktuella när det gäller vacciner och avmaskning
och kommer att gå till nya hem med hälsointyg.
De är nu redo för nya kärleksfulla hem. "
 
Från ett forum nära dig. ;) :D :angel:

"Vacker kull av maltesiska valpar till salu.
Män och kvinnor med mycket söta kärleksfulla dispositioner.
Dessa små kommer att vara aktuella när det gäller vacciner och avmaskning
och kommer att gå till nya hem med hälsointyg.
De är nu redo för nya kärleksfulla hem. "
Jag har jäkligt svårt att tro att någon har hyskyvalpar, Malteservalpar och Pommevalpar samtidigt.
När annonserna sen är skrivna med googel translate och pommevalpen har röda missfärgningar i pälsen runt ögon, mun och nos så skriker det valpfabrik och smuggel iaf i mig.
Hoppas innerligt att jag har fel.
 
Jag har jäkligt svårt att tro att någon har hyskyvalpar, Malteservalpar och Pommevalpar samtidigt.
När annonserna sen är skrivna med googel translate och pommevalpen har röda missfärgningar i pälsen runt ögon, mun och nos så skriker det valpfabrik och smuggel iaf i mig.
Hoppas innerligt att jag har fel.

Fatta vilken mardröm att ha dem samtidigt... huskyvalparna lär väl tro att de andra valparna är mat typ! :rofl: :rofl: :rofl:
 
Jag har jäkligt svårt att tro att någon har hyskyvalpar, Malteservalpar och Pommevalpar samtidigt.
När annonserna sen är skrivna med googel translate och pommevalpen har röda missfärgningar i pälsen runt ögon, mun och nos så skriker det valpfabrik och smuggel iaf i mig.
Hoppas innerligt att jag har fel.
Jag såg en annons på katter också så förhoppningsvis är det inte smuggel utan någon som försöker scamma till sig pengar. Vilket är jäkligt illa det också men då lider iallafall inga djur
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 280
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 806
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 775
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp