Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Säljas på grund att jag ska flyta till andra stad blir jobbet för oss båda."
"Viktigt att hämnar hos någon som älskar honom. Förklara varför och hur du lever.Har du frågor skriv jag svarar inte snabb Du kan komma hem till oss som första steg"

Jobbigt att man som köpare måste förklara varför man lever... 🤔 Och att säljaren inte svarar om man har några frågor
 
"Säljas på grund att jag ska flyta till andra stad blir jobbet för oss båda."
"Viktigt att hämnar hos någon som älskar honom. Förklara varför och hur du lever.Har du frågor skriv jag svarar inte snabb Du kan komma hem till oss som första steg"

Jobbigt att man som köpare måste förklara varför man lever... 🤔 Och att säljaren inte svarar om man har några frågor
Det var väl inget konstigt med den?
Annonsören har antagligen inte svenska som förstaspråk.

Det är väl ba att hen skriver att hen inte kan svara snabbt? Så man inte undrar varför svaret dröjer? Och att hen vill veta lite om dig innan hunden byter ägare?
 
Den fulaste labradoodle jag skådat på blocket för 30 tusen idag,korthårig med massa tuffs i ansiktet och gröna ögon 😅
 
Blå (och alltså oreggade) frallor för 20 papp, som hittat. Litet plus i kanten för att de har något längre näsa åtminstone, men vad fan...
 
Nu börjar dom dyka upp, corona-valparna som ingen vill ha längre... :(

"Vi har tyvärr ställts inför beslutet att omplacera våran Posie. Rosie är en speciell och helt fantastisk hund som kräver det lilla extra. Rosie har så mycket kärlek och behöver väldigt mycket närhet och rutiner. Hon har länge tyckt att det är läskigt att utföra sina behov ute men det blir bättre och bättre. Rosie ska inte bo i en familj med barn, i alla fall inte yngre barn. Barn i skolåldern skulle nog fungera. Vi vill att Rosie (och Rosie behöver) en familj med tid för att träna rumsrenheten och att ge henne närhet. Hon älskar att sova vid ens fötter eller ligga bredvid i soffan och bara bli klappad. Rosie är en blandras, med okända raser, vi adopterade henne och hon har varit en del av våran familj sen 3.5 månad. Hon är nu 10 månader"
 
Nu börjar dom dyka upp, corona-valparna som ingen vill ha längre... :(

"Vi har tyvärr ställts inför beslutet att omplacera våran Posie. Rosie är en speciell och helt fantastisk hund som kräver det lilla extra. Rosie har så mycket kärlek och behöver väldigt mycket närhet och rutiner. Hon har länge tyckt att det är läskigt att utföra sina behov ute men det blir bättre och bättre. Rosie ska inte bo i en familj med barn, i alla fall inte yngre barn. Barn i skolåldern skulle nog fungera. Vi vill att Rosie (och Rosie behöver) en familj med tid för att träna rumsrenheten och att ge henne närhet. Hon älskar att sova vid ens fötter eller ligga bredvid i soffan och bara bli klappad. Rosie är en blandras, med okända raser, vi adopterade henne och hon har varit en del av våran familj sen 3.5 månad. Hon är nu 10 månader"
Adopterade.... VAD är detta med att man "adopterar" en hund?? Man betalar ju ändå för den, varför inte bara säga att man KÖPT EN HUND?!! Ska det låta lite mer beundransvärt?
 
Adopterade.... VAD är detta med att man "adopterar" en hund?? Man betalar ju ändå för den, varför inte bara säga att man KÖPT EN HUND?!! Ska det låta lite mer beundransvärt?
Jag tror absolut det är för att det ska kännas bättre för köparen.

Själv har jag tagit över (rehomed) alla mina ormar, men jag skulle aldrig tala om det som en adoption - och Verkligen inte om jag dessutom betalat för dem.
 
Jag tror det är hämtat från USA, det går ju inte att sticka under stol med att i många länder är det ett stort problem med oönskade hundar som behandlas som våra sommarkatter gjordes tidigare.
Det är ju såklart ett försälnings-/marknadsförings knep.

Jag har betydligt svårare för alla påhittade bakgrunds historier där det ska förklaras hela djurets känsloregister som om det var novell.
 
Nu är detta iofs katt men vad kostar en La perm? Hittade en ettårig hane för 60 000 spänn 😶

Och en ettårig hundilsk fransk bulldogg utan stamtavla som inte kan bo med barn för 25 000. Jättefin nos dock!
 
Nu är detta iofs katt men vad kostar en La perm? Hittade en ettårig hane för 60 000 spänn 😶

Och en ettårig hundilsk fransk bulldogg utan stamtavla som inte kan bo med barn för 25 000. Jättefin nos dock!
Dom där franska bulldogsen med sund kroppsbyggnad och längre nos som ofta är blå brukar vara staffeblandraser.
Då köper jag hellre en renrasig staffe för samma peng.
 
Man upphör aldrig att förvånas över folks tankeförmåga/framförhållning.

T.ex; jobba hemfrån pga av Corona, dags att gå tillbaka till jobbet och försöka fixa hunddagiplats en vecka innan (samtidigt med alla andra som skaffat hhund under året), eller kolla upp vad hunddagis kostar och plötsligt inte alls ha lust att ha hund... :P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 279
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 805
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 775
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp