Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade annonser i min stad. Två med samma bild, titel och pris. I den ena nämns det att det är en pudel men inte i den andra. Två olika konton. Ingen annan information.

"Erfaren hane
5000
Tillgänglig för friska tikar."
 
Dom som annonserat om att dom söker en "äldre hundherre" i över ett år nu börjar kännas läskiga tycker jag,är nog 20e gången jag ser den annonsen nu.
 
Tittar man på annonser från Göteborg verkar en ny aktör försöka ta över marknaden för hundvalpar i Göteborgstrakten, med importerade ”renrasiga” valpar. Samma annonsör har inte mindre än 8 annonser med sex olika raser. Alla importerade från ”samma uppfödare som vi haft ett samarbete med i över 20 år och känner stort förtroende för.”
Bara jag som tycker det luktar valpfabrik?
 
Tittar man på annonser från Göteborg verkar en ny aktör försöka ta över marknaden för hundvalpar i Göteborgstrakten, med importerade ”renrasiga” valpar. Samma annonsör har inte mindre än 8 annonser med sex olika raser. Alla importerade från ”samma uppfödare som vi haft ett samarbete med i över 20 år och känner stort förtroende för.”
Bara jag som tycker det luktar valpfabrik?
Tipsa tullen!
 
Alltså jag fattar ju att det är stavfel men de kan väl i alla fall kolla så rubriken stämmer innan de postar?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210812-210204.jpg
    Screenshot_20210812-210204.jpg
    28,8 KB · Visningar: 234
Kollade igenom blocket igår, det gläder mig att priserna börjar gå ner lite. Däremot blir jag irriterad på alla som vill ha ut blandraser på foder, som blandar ihop allt och vill ha kullar och halva valppriset... Och så såg jag en femårig DS-hane, som de ville ha ut på foder, för sex parningar... Börjar den inte bli lite gammal för det?
 
Kollade igenom blocket igår, det gläder mig att priserna börjar gå ner lite. Däremot blir jag irriterad på alla som vill ha ut blandraser på foder, som blandar ihop allt och vill ha kullar och halva valppriset... Och så såg jag en femårig DS-hane, som de ville ha ut på foder, för sex parningar... Börjar den inte bli lite gammal för det?
5 år är ju ingen ålder, speciellt inte för en liten och frisk ras som DS. Ser det bara som en fördel om hanarna är lite äldre vid parning. Däremot går ju avtalet ut när hanen är 7 år.
 
5 år är ju ingen ålder, speciellt inte för en liten och frisk ras som DS. Ser det bara som en fördel om hanarna är lite äldre vid parning. Däremot går ju avtalet ut när hanen är 7 år.
Ja, det var lite det jag tänkte, om hunden inte parat alls hittills , ska de då hinna med 6 parningar på två år. Det står inget om att hunden är renrasig, inget om meriterad, inget alls sådant.
 
Ja, det var lite det jag tänkte, om hunden inte parat alls hittills , ska de då hinna med 6 parningar på två år. Det står inget om att hunden är renrasig, inget om meriterad, inget alls sådant.
De kanske inte tänker ta 6 parningar, men de kanske vill säkra upp iallafall. Det är ju inget krav. Jag har satt ut en tik på foder utan att ta en enda kull. Precis som du säger så vet vi inte alls förutsättningarna, det kanske visst är rimligt att ta 6 kullar på två år. Jag är inte insatt i DS-aveln, men tycker inte det är så uppseendeväckande att söka fodervärd till en 5årig hane.
 
Ja, det var lite det jag tänkte, om hunden inte parat alls hittills , ska de då hinna med 6 parningar på två år. Det står inget om att hunden är renrasig, inget om meriterad, inget alls sådant.
5 år är ingen ålder för en hane. Många bra DS hanar parar tills de dör typ, eller spermiekvaliteten avtar drastiskt, om de håller sig friska.
Hanen kanske har parat förut dessutom. Ska kolla vad det är för någon. Behöver inte vara oseriöst i alla fall!
 
Har följt utvecklingen i hundpriser i ca 1,5 år nu vi Blocket och div uppfödarsidor och fb-grupper (fast uppfödarna av renrasiga hundar skriver sällan ut priser) och känns det inte som om det börjar vända? Har sett flera i veckan som har en labradoodlevalp över vilket känns oväntat med tanke på hur efterfrågan har varit. Man undrar om det är så att marknaden är mättad på pudelmixar eller om det är för att många ska gå tillbaka till jobb på sin arbetsplats nu?

Har för övrigt flera gånger sett annons för huskydoodlar (som jag hoppas ingen oerfaren hundägare köper) och det verkar vara samma annons om och om igen så just den mixen verkar folk tack och lov inte superintresserade av.
 
Har följt utvecklingen i hundpriser i ca 1,5 år nu vi Blocket och div uppfödarsidor och fb-grupper (fast uppfödarna av renrasiga hundar skriver sällan ut priser) och känns det inte som om det börjar vända? Har sett flera i veckan som har en labradoodlevalp över vilket känns oväntat med tanke på hur efterfrågan har varit. Man undrar om det är så att marknaden är mättad på pudelmixar eller om det är för att många ska gå tillbaka till jobb på sin arbetsplats nu?

Har för övrigt flera gånger sett annons för huskydoodlar (som jag hoppas ingen oerfaren hundägare köper) och det verkar vara samma annons om och om igen så just den mixen verkar folk tack och lov inte superintresserade av.
Jag tror det är en kombo, folk ska börja jobba igen och marknaden är översvämmad av alla som vill profitera på den helt sanslösa efterfrågan som varit.
 
Har sett annonsen för huskydodles :P

Kollar man valpbilden verkar det ju ändå som att de sålt en 5-6 valpar.

Får hoppas inte till folk med begränsad hunderfarenhet. :P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 217
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp