Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plötsligt händer det. Annons ute på Blocket om en 8 mån BC. Säljaren erkänner att de tagit sig vatten över huvudet och borde inte ha köpt hunden. Man radar upp vad hunden behöver vilket för en gångs skull i annonser verkar genomtänkt. Man skriver också att den har ett överbett som kommer behöva åtgärdas senare och att de tänker stå för detta.
Ödjmjukt. Någon som gör om och gör rätt 👍
Om de skaffar hund igen så tror jag de kommer bli utmärkta hundägare.
 
Plötsligt händer det. Annons ute på Blocket om en 8 mån BC. Säljaren erkänner att de tagit sig vatten över huvudet och borde inte ha köpt hunden. Man radar upp vad hunden behöver vilket för en gångs skull i annonser verkar genomtänkt. Man skriver också att den har ett överbett som kommer behöva åtgärdas senare och att de tänker stå för detta.
Ödjmjukt. Någon som gör om och gör rätt 👍
Om de skaffar hund igen så tror jag de kommer bli utmärkta hundägare.
Jag har också sett EN sån annons. En kille som säljer en ung dobermann och rakt av beskriver att han inte alls hade kunskaper nog för att ha den typen av hund och att den behöver komma till någon som har det. Blev löjligt glad och liksom tacksam för hundens skull.
 
Ger man svenskfödda valpar EU-pass? Annons på Blocket: "Dvärgtax- hane (5 veckor), är leveransklar v. 42. Vid leverans är han: veterinärbesiktad, vaccinerad, avmaskad, chippad samt att han har EU pass." Om den kommer utifrån borde den väl inte kunna vara leveransklar v. 42 om den är 5 veckor nu? (annonsen inlagt idag)
 
Ger man svenskfödda valpar EU-pass? Annons på Blocket: "Dvärgtax- hane (5 veckor), är leveransklar v. 42. Vid leverans är han: veterinärbesiktad, vaccinerad, avmaskad, chippad samt att han har EU pass." Om den kommer utifrån borde den väl inte kunna vara leveransklar v. 42 om den är 5 veckor nu? (annonsen inlagt idag)
Låter som att den skulle kunna vara svenskfödd men icke SKK-reggad så de skaffar ett pass till valparna för att få det att verka lite mer legitimt. Tror det varit såna annonser på tal i den här tråden förr.
 
Ger man svenskfödda valpar EU-pass? Annons på Blocket: "Dvärgtax- hane (5 veckor), är leveransklar v. 42. Vid leverans är han: veterinärbesiktad, vaccinerad, avmaskad, chippad samt att han har EU pass." Om den kommer utifrån borde den väl inte kunna vara leveransklar v. 42 om den är 5 veckor nu? (annonsen inlagt idag)
Vet inte hur vanligt det är, men mina fågelhundar som är uppfödda för jakt hade pass (inkl SKK och hela rätta balunsen, inget "istället för" alltså) vid köp.
 
Ger man svenskfödda valpar EU-pass? Annons på Blocket: "Dvärgtax- hane (5 veckor), är leveransklar v. 42. Vid leverans är han: veterinärbesiktad, vaccinerad, avmaskad, chippad samt att han har EU pass." Om den kommer utifrån borde den väl inte kunna vara leveransklar v. 42 om den är 5 veckor nu? (annonsen inlagt idag)
Men tanke på hur många som är ute och reser med sina småhundar nuförtiden så känns det ganska vanligt att uppfödaren lika gärna kan ordna med pass på en gång.
 
Jag läste om ett par som gett 25000 för att få en hund från en utländsk gatuhundsorganisation. Den skulle komma tillsammans med andra gatuhundar, dock visade det sig att man fuskat med rabiesvaccineringen, så alla hundar skulle få avlivas.
Den läste jag också, dock är den hunden inte från en gatuhundsorganisation utan från en uppfödare. Ingen aning vad de andra hundarna var för några men det var ingen tvekan om att det saknades papper, flera var inte vaccinerade och dessutom var hundarna delvis i dåligt skick. Inte underligt de bestämde sig för att avliva alla, går som inte att vara 100% säker på att just deras valp verkligen var vaccinerad med alla papper iordning utan förfalskning...
 
Jag läste om ett par som gett 25000 för att få en hund från en utländsk gatuhundsorganisation. Den skulle komma tillsammans med andra gatuhundar, dock visade det sig att man fuskat med rabiesvaccineringen, så alla hundar skulle få avlivas.
Så var det inte! Dom bet 25 000 för en am bulldog med stamtavla från en uppfödare, och blodprovstesten visade att hunden har titer så den är rabies vacc. (jag känner ägarparet)
 
Den läste jag också, dock är den hunden inte från en gatuhundsorganisation utan från en uppfödare. Ingen aning vad de andra hundarna var för några men det var ingen tvekan om att det saknades papper, flera var inte vaccinerade och dessutom var hundarna delvis i dåligt skick. Inte underligt de bestämde sig för att avliva alla, går som inte att vara 100% säker på att just deras valp verkligen var vaccinerad med alla papper iordning utan förfalskning...
Det var delvis rätt, nu var det nästan inga valpar bland hundarna, flera vuxna hundar 3 st var dräktiga/parade. Och ytterligare 6 hundar uppvisade titer för rabies vacc.
Endast en hund var i så dåligt skick att den avlivades dagen efter ankomst.
Ingen av hundarna var blandras eller kom från något shelter
PS. Jag har sett kopiorna på passen på 7 av hundarna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 285
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 807
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 776
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp