Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var någon slags fristående avelsförening för folk som ville avla rottisar utanför SKK och som hade helt stolliga fodervärdskontrakt, bland annat, om jag inte minns fel. Det finns några trådar om dem här på forumet tror jag.

Edit: fast nu hittar jag inga. :D Bara någon gammal ifokus-tråd.
Aha, de har kanske haft många annonser på Blocket?

Minns att jag fick mycket kritik för min oregistrerade rottweilervalp när jag hade henne. Jag fick henne från en släkting i födelsedagspresent. Hon kom hem med valpen till mig och satte ner den och berättade vad som var fel på den. Hjärtfel så om ingen kunde ta den så skulle den avlivas. Därför tog hon den och tänkte att jag säkert tog den (helt utan att säga något till mig i förväg). Har ingen aning om föräldrarna var oregistrerade eller inte, har hört båda, hon var det inte.

Men jösses vad rottweilerfolk har haft kritiska åsikter! Det var ju inte så att jag tänkte lämna tillbaka henne med hänvisning til att hon inte var registrerad ;) :nailbiting:;)
 
Aha, de har kanske haft många annonser på Blocket?

Minns att jag fick mycket kritik för min oregistrerade rottweilervalp när jag hade henne. Jag fick henne från en släkting i födelsedagspresent. Hon kom hem med valpen till mig och satte ner den och berättade vad som var fel på den. Hjärtfel så om ingen kunde ta den så skulle den avlivas. Därför tog hon den och tänkte att jag säkert tog den (helt utan att säga något till mig i förväg). Har ingen aning om föräldrarna var oregistrerade eller inte, har hört båda, hon var det inte.

Men jösses vad rottweilerfolk har haft kritiska åsikter! Det var ju inte så att jag tänkte lämna tillbaka henne med hänvisning til att hon inte var registrerad ;) :nailbiting:;)
Ohja, många, många, många annonser var det. Det var inte bara själva oregistreringen HoR fick kritik för vill jag minnas. 😅
 
Mops. 2 hanar kvar.
Står inget i annonsen (på motsvarande blocket) om förräldradjur eller om de är renrasiga.
Enbart att de är uppfödda i ett livligt hem med barn.

Men för motsvarande bara 16000kr får det väl ses som ett kap!
Screenshot_20220109-090432_Gumtree.jpg
 
Så har vi denna 15 månaders andra generationens labradoodle hane. Deras 3-åriga dotter är rädd för hunden så med tungt hjärta säljs den för motsvarande 34000kr. Men pris går att diskutera

Visa bifogad fil 83716

Om de drar av ca 30 papp och står för importkostnaderna så ska jag fundera på saken. :idea:
Skämt åsido så tyckte jag att han var fin, älskar det raggiga stuket :love: Men sjukt att doodlepriserna verkar bli högre och högre utan gräns... :nailbiting:
 
Om de drar av ca 30 papp och står för importkostnaderna så ska jag fundera på saken. :idea:
Skämt åsido så tyckte jag att han var fin, älskar det raggiga stuket :love: Men sjukt att doodlepriserna verkar bli högre och högre utan gräns... :nailbiting:
Jag tycker också om nyllet på den men är skeptisk till pälsen (och priset). Det står i annonsen att den kommer från "labradoodle queensland" på Guldkusten.....

Ingen aning vad det är, om det är en förmedlare? Förmodligen betalade de själva ännu mer för den när den var valp... ska googla lite nu och se om jag hittar info
 
Jepp. Hittade hemsidan... de säljs för 6000-8000 AUD (ca 40-50 000sek) från uppfödaren.
Dom har en pudelhane som är pappa till alla valpar och sedan lite olika tikar som paras.

Första tjing till den som först betalar handpenning efter att valpar föds. Föder upp från två olika gårdar så vet inte om det är ett familjeföretag eller så, orkade inte läsa mer på hemsidan...
 
Så har vi denna 15 månaders andra generationens labradoodle hane. Deras 3-åriga dotter är rädd för hunden så med tungt hjärta säljs den för motsvarande 34000kr. Men pris går att diskutera

Visa bifogad fil 83716
Låt mig gissa, hunden är nästan helt ohanterad för det är elakt att uppfostra en fur baby och den har bara blivit borstad lite på ytan på 1/3 av kroppen för den vill inte låta sig borstas ordentligt pga bristande hantering/uppfostran och därför är den så tovig att det enda humana hade varit att raka den...
 
Något som jag sett upprepade gånger som får mig att undra... när tikvalpar är dyrare än hanarna i samma kull, varför väljer man att göra den prissättningen? För mig framstår det inte som så värst seriöst, speciellt när det inte finns någon speciell motivering. Okej om man drar av lite på priset för att en valp inte ser ut att bli något showämne eller så, men bara pga kön? Är det för att tikarna anses ha högre avelsvärde eller vad? :confused:
 
Något som jag sett upprepade gånger som får mig att undra... när tikvalpar är dyrare än hanarna i samma kull, varför väljer man att göra den prissättningen? För mig framstår det inte som så värst seriöst, speciellt när det inte finns någon speciell motivering. Okej om man drar av lite på priset för att en valp inte ser ut att bli något showämne eller så, men bara pga kön? Är det för att tikarna anses ha högre avelsvärde eller vad? :confused:
Jag tror folk hellre vill ha tikar för att de inte pissar överallt och för att det är vanligare att hanhundar är aggressiva mot andra hanhundar. Men ja, tikarna säljs först och vissa uppfödare tar säkert mer betalt för dom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 259
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 002
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 793
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 767
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp