Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
10 årig rescue hund.

Han är svår att läsa av vid olika situationer då han är glad samtidigt som han reser ragg. Man vet inte hur han reagerar från gång till gång. Dom krav vi har gäller. Skickar ni meddelande och inte får svar, anser vi att ni inte matchar varandra, så var snälla och acceptera detta. Givetvis finns det mycket mer att diskutera och förklara men detta tas om lämplig person hör av sig. Vi börjar med en testperiod för att se att ni funkar ihop, efter detta diskuteras vidare lösning. Krav: Medelålders tjej/kvinna/dam, som är hemma ev. äldre par. Inga små barn som bor hemma. Inga katter. Boende på landet alt i samhälle med inhägnad trädgård. Införstådd med att han har problem
 
10 årig rescue hund.

Han är svår att läsa av vid olika situationer då han är glad samtidigt som han reser ragg. Man vet inte hur han reagerar från gång till gång. Dom krav vi har gäller. Skickar ni meddelande och inte får svar, anser vi att ni inte matchar varandra, så var snälla och acceptera detta. Givetvis finns det mycket mer att diskutera och förklara men detta tas om lämplig person hör av sig. Vi börjar med en testperiod för att se att ni funkar ihop, efter detta diskuteras vidare lösning. Krav: Medelålders tjej/kvinna/dam, som är hemma ev. äldre par. Inga små barn som bor hemma. Inga katter. Boende på landet alt i samhälle med inhägnad trädgård. Införstådd med att han har problem

Men herregud... åk en sista resa till veterinären med hundstackaren! En del folk är verkligen helt hopplösa :(
 
10 årig rescue hund.

Han är svår att läsa av vid olika situationer då han är glad samtidigt som han reser ragg. Man vet inte hur han reagerar från gång till gång. Dom krav vi har gäller. Skickar ni meddelande och inte får svar, anser vi att ni inte matchar varandra, så var snälla och acceptera detta. Givetvis finns det mycket mer att diskutera och förklara men detta tas om lämplig person hör av sig. Vi börjar med en testperiod för att se att ni funkar ihop, efter detta diskuteras vidare lösning. Krav: Medelålders tjej/kvinna/dam, som är hemma ev. äldre par. Inga små barn som bor hemma. Inga katter. Boende på landet alt i samhälle med inhägnad trädgård. Införstådd med att han har problem
Stackars hund.
Som ska behöva bli omplacerad på äldre dar trots att den inte mår bra.
 
Med stor sorg i hjärtat så måste omplacera våran lil tjejen på 2,5 år pga ändrade familjeförhållanden . Hon är en mellan storlek och är jättesnäll hund som vill hänga med i soffan hela tiden o mysa . Hon har varit hos en fodervärd innan som misskött henne så jag tog henne tillbaka för ca 4-5 månader sen och har tränat henne men hon behöver mer träning som hund bemötande och hon gillar inte barn. Hon kan funka med andra hundar om hon inte löper just nu bror hon med våran hane utan problem men när hon mycket hormoner under löptiden o blir osäker så jag kräver kastrering på henne ( ingen pengar krävs från oss utan jag vill att hon hittar bra hem som hon kan leva lycklig där resten av hennes liv
 
Inte ordagrant, men betydelsen av annonsen jag nyss såg var ungefär:
"Akut! Jag behöver hjälp att passa mina fyra hundar när jag jobbar. Den ena är en valp och behöver extra aktivering utöver promenader. Det är så dyrt med hunddagis så jag vill ha hjälp av någon som inte vill ha så mycket betalt."
Det är inte första gången den personen skriver liknande annonser.
Jag kan förstå att det finns t ex pensionärer/sjukpensionärer som blir glada av att passa EN snäll, lugn hund och få lite sällskap på dagarna. Men jag har svårt att tro att någon är intresserad av att jobba mer eller mindre gratis med FYRA hundar och dessutom vara tvungen att göra mer än att rasta den.
Skaffa inte fler hundar än att du har tid med/råd att betala hundpassning/dagis för? :cautious:
 
Inte ordagrant, men betydelsen av annonsen jag nyss såg var ungefär:
"Akut! Jag behöver hjälp att passa mina fyra hundar när jag jobbar. Den ena är en valp och behöver extra aktivering utöver promenader. Det är så dyrt med hunddagis så jag vill ha hjälp av någon som inte vill ha så mycket betalt."
Det är inte första gången den personen skriver liknande annonser.
Jag kan förstå att det finns t ex pensionärer/sjukpensionärer som blir glada av att passa EN snäll, lugn hund och få lite sällskap på dagarna. Men jag har svårt att tro att någon är intresserad av att jobba mer eller mindre gratis med FYRA hundar och dessutom vara tvungen att göra mer än att rasta den.
Skaffa inte fler hundar än att du har tid med/råd att betala hundpassning/dagis för? :cautious:
Också sett den flera gånger.
 
Inte ordagrant, men betydelsen av annonsen jag nyss såg var ungefär:
"Akut! Jag behöver hjälp att passa mina fyra hundar när jag jobbar. Den ena är en valp och behöver extra aktivering utöver promenader. Det är så dyrt med hunddagis så jag vill ha hjälp av någon som inte vill ha så mycket betalt."
Det är inte första gången den personen skriver liknande annonser.
Jag kan förstå att det finns t ex pensionärer/sjukpensionärer som blir glada av att passa EN snäll, lugn hund och få lite sällskap på dagarna. Men jag har svårt att tro att någon är intresserad av att jobba mer eller mindre gratis med FYRA hundar och dessutom vara tvungen att göra mer än att rasta den.
Skaffa inte fler hundar än att du har tid med/råd att betala hundpassning/dagis för? :cautious:
Håller koll på en del hundpassningsgrupper. Otroligt vanligt med folk som vill ha passning, aktivering, lydnadsträning, gärna för fler hundar alternativt 12+ timmar om dagen hela veckor…

…Men du ska ju göra det gratis för att du älskar hundar såååå mycket! Vadå betalning, är du girig!? :wtf:
 
Treårig hund på annons i grupp för BC-omplacering:

" Han är inte tänd på får, så jag kan inte ge några garantier om hans vallningsförmåga. Men om jag får killgissa så tror jag att det skulle vara hans bästa gren."

:banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Kollade inlägget igen och det stod att de gjort kombinationen en gång innan. Så det verkar ju vara minst två som håller på med denna blandningen
Ja man undrar ju varför, såg att hon blev ifrågasatt i en facebookgrupp häromdagen men hon svarade bara vilken underbar blandning det är och alla alla utom en är tingade.

Sist såg man ju dom där annonserna på blocket i månader den sista valpen måste ju varit i tonåren innan hon blev av med den.
 
Hur ser rottis/pudel korsningarna ut? o.o
Ungefär som alla andra -poodoodles kan jag konstatera efter snabb googling. Lite hur som helst, men sådär scruffy and fluffy. En del blir ju sträva, andra krulliga och en del bara en röra. 😅 Det verkar vara få där rottisen faktiskt slår igenom annat än möjligtvis i färgen (och temperamentet kanske, men det syns ju inte på bild.).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 261
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 002
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 793
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 768
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp