Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror också att jättemånga multiblandraser är ganska mycket hittepå och gissningar. Oftast handlar ju inte ens första generationen om garanterat rasrena individer. Ofta tror jag att det helt enkelt är ett försäljningsknep, man utgår ifrån ett generellt utseende och slänger in raser som låter lämpliga eller lite coola för tillfället.
 
"Båda föräldrarna är lockiga Labradoodles men den här killen blev en flat coated Labradoodle, dvs han fick rak päls. Han är ju inte mindre Labradoodle för det och det enda som skiljer honom från de lockiga varianterna är just pälsen"

"Priset är 12 000 kronor på grund av den raka pälsen. En flergenerationslabradoodle kostar i vanliga fall 20-50 000 kronor." Vilket kap :angel:
 
"Båda föräldrarna är lockiga Labradoodles men den här killen blev en flat coated Labradoodle, dvs han fick rak päls. Han är ju inte mindre Labradoodle för det och det enda som skiljer honom från de lockiga varianterna är just pälsen"

"Priset är 12 000 kronor på grund av den raka pälsen. En flergenerationslabradoodle kostar i vanliga fall 20-50 000 kronor." Vilket kap :angel:
Rena fyndet för en blandras!
 
"Båda föräldrarna är lockiga Labradoodles men den här killen blev en flat coated Labradoodle, dvs han fick rak päls. Han är ju inte mindre Labradoodle för det och det enda som skiljer honom från de lockiga varianterna är just pälsen"

"Priset är 12 000 kronor på grund av den raka pälsen. En flergenerationslabradoodle kostar i vanliga fall 20-50 000 kronor." Vilket kap :angel:

Är det pudel+ labbe eller pudel+ flatte?
För hur kan några valpar bli labradoodel och en flatdoodel?:confused:
 
”Hund

Vill sälja vår pomeranian på grund av att vi inte kan ha henne kvar”

Hela annonsen + en bild på en svart långhårig liten hund. Vem bryr sig om detaljer så som ålder, personlighet, stamtavla, det hunden behöver i nya hemmet eller annat trams:D:confused:
 
Några som söker dagmatte under vardagar
"Vi står gärna för alla kostnader som mat och annat som behövs men vi ser helst att man inte tar betalt som "hundpassare" då vi hellre ser att man har ett genuint intresse och tid för hundarna och inte ser det som ett jobb" Ja, eller så är ni för snåla för att betala någon som tar hand om era hundar :angel:
 
"Ta chansen. 11/2 föddes 7 st vackra små valpar. 5 hanar och 2 tikar. Mamman är den mest bedårande tjej som finns, blandning mops/ dvärgtax. Pappan är Fransk bulldog. Båda föräldrarna är friska och utan några som hellst rasbundna problem.
Pris 10900:-"

Man har gjort kombon förr. Och 10900:- ser ju så mycket billigare ut än 11000:- :meh:
 
"Ta chansen. 11/2 föddes 7 st vackra små valpar. 5 hanar och 2 tikar. Mamman är den mest bedårande tjej som finns, blandning mops/ dvärgtax. Pappan är Fransk bulldog. Båda föräldrarna är friska och utan några som hellst rasbundna problem.
Pris 10900:-"

Man har gjort kombon förr. Och 10900:- ser ju så mycket billigare ut än 11000:- :meh:
Köper folk sånt?
 
Några som söker dagmatte under vardagar
"Vi står gärna för alla kostnader som mat och annat som behövs men vi ser helst att man inte tar betalt som "hundpassare" då vi hellre ser att man har ett genuint intresse och tid för hundarna och inte ser det som ett jobb" Ja, eller så är ni för snåla för att betala någon som tar hand om era hundar :angel:
Det är så drygt , det är enorm skillnad på att vara dagmatte och vara bunden till tider mot att låna hund då och då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 261
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 003
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 793
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 768
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp