Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har följt utvecklingen i hundpriser i ca 1,5 år nu vi Blocket och div uppfödarsidor och fb-grupper (fast uppfödarna av renrasiga hundar skriver sällan ut priser) och känns det inte som om det börjar vända? Har sett flera i veckan som har en labradoodlevalp över vilket känns oväntat med tanke på hur efterfrågan har varit. Man undrar om det är så att marknaden är mättad på pudelmixar eller om det är för att många ska gå tillbaka till jobb på sin arbetsplats nu?

Har för övrigt flera gånger sett annons för huskydoodlar (som jag hoppas ingen oerfaren hundägare köper) och det verkar vara samma annons om och om igen så just den mixen verkar folk tack och lov inte superintresserade av.
Jag har också tänkt på en sak, nämligen att på blocket så står det i fler fall "blandras" eller "X+X-korsning" istället för dessa poo och doodels som alla hette nyss ;)
 
Jag tittar på alla dessa unghundar som reas ut nu "det är ett tungt beslut men min älskade xyz behöver komma till någon som har mer tid" :grin: Den som tar priset är ändå han som önskar en bonusfamilj som kan ha 10-månader gamla storpudeln varannan vecka för att man blir så bunden när man har hund.

Jag reagerar också på att alla vill att hunden ska komma till ett hem där hunden ska ha tillgång till trädgård där den kan springa fritt. Tror liksom inte det är trädgården som saknas för en understimulerad ettårig schäfer/huskyblandning...
 
https://www.blocket.se/annons/skane/fransk_bulldog_valpar__blue_/97017998

Hej!

Jag är intresserad och jag antar att de är registrerade med godkänd stamtavla hos SKK och rabiesvaccinerade med intyg och godkända papper för införsel hos Tullverket och Jordbruksverket?

Mvh Mia

Dessa hundar har ej stamtavla och är födda i Sverige den 16/6-21, därav så är de inte rabiesvaccinerade eller har något införselintyg. De färger som våra hundar har är ej godkända av skk.
15 aug 19:58
Mvh
Kristian

Igår 22:21
Ok, jag trodde det var franska bulldogar och inte blandraser, missvisande annons alltså.

Idag 07:37
Var i min annons står det att det är blandraser??? Detta är franska bulldoggar som vi har, renrasiga. Läs annonsen noga innan du skriver

Idag 12:26
Papperslösa hundar i fel färg är blandraser. Dessutom, varför valpar tiken i Sverige och sen skickas till Ungern när de knappt är avvanda? Låter helt klart oseriöst.
 
https://www.blocket.se/annons/skane/fransk_bulldog_valpar__blue_/97017998

Hej!

Jag är intresserad och jag antar att de är registrerade med godkänd stamtavla hos SKK och rabiesvaccinerade med intyg och godkända papper för införsel hos Tullverket och Jordbruksverket?

Mvh Mia

Dessa hundar har ej stamtavla och är födda i Sverige den 16/6-21, därav så är de inte rabiesvaccinerade eller har något införselintyg. De färger som våra hundar har är ej godkända av skk.
15 aug 19:58
Mvh
Kristian

Igår 22:21
Ok, jag trodde det var franska bulldogar och inte blandraser, missvisande annons alltså.

Idag 07:37
Var i min annons står det att det är blandraser??? Detta är franska bulldoggar som vi har, renrasiga. Läs annonsen noga innan du skriver

Idag 12:26
Papperslösa hundar i fel färg är blandraser. Dessutom, varför valpar tiken i Sverige och sen skickas till Ungern när de knappt är avvanda? Låter helt klart oseriöst.

Ja ska man skratta eller gråta. Ser fram emot svaret, eller nåt :meh:
 
Alla oseriösa annonser är inte oreggade blockethundar... jag är administratör för sveriges största annonsgrupp för vallhundar, och får då och då städa bort annonser om valpkullar där hundarna inte bara förskönas, utan beskrivs med regelrätta lögner. Eller vad sägs om en tik som bitit så allvarligt på tävling att det lett till upprepade domarrapporter (det krävs en del) och många fler diskvalificeringar, men som beskrivs som snäll, naturlig och går fint med djur? Alla som är "inne i svängen" vet hur de ska kolla upp och har vett att akta sig för den kenneln, men nybörjare, som ABSOLUT INTE ska ha såna hundar, har inte så stor chans att ifrågasätta... Svinaktigt beteende är vad det är.
 
https://www.blocket.se/annons/skane/fransk_bulldog_valpar__blue_/97017998

Hej!

Jag är intresserad och jag antar att de är registrerade med godkänd stamtavla hos SKK och rabiesvaccinerade med intyg och godkända papper för införsel hos Tullverket och Jordbruksverket?

Mvh Mia

Dessa hundar har ej stamtavla och är födda i Sverige den 16/6-21, därav så är de inte rabiesvaccinerade eller har något införselintyg. De färger som våra hundar har är ej godkända av skk.
15 aug 19:58
Mvh
Kristian

Igår 22:21
Ok, jag trodde det var franska bulldogar och inte blandraser, missvisande annons alltså.

Idag 07:37
Var i min annons står det att det är blandraser??? Detta är franska bulldoggar som vi har, renrasiga. Läs annonsen noga innan du skriver

Idag 12:26
Papperslösa hundar i fel färg är blandraser. Dessutom, varför valpar tiken i Sverige och sen skickas till Ungern när de knappt är avvanda? Låter helt klart oseriöst.

Fick massa frågor på denna, förlåt min totala okunskap.

Vilka färger är godkända på fransk bulldog, läser fawn och tigrerad på Svenska Kennelklubben. Är fawn bara brun, ljusbrun lr kan även beige och blå, tex blå tan räknas som fawn?

Om den inte har en godkänd färg betyder det att man inte registrera valpen i skk?

Och stamtavla kan dom väl ha ändå, eller hur fungerar det?

Frågar för att jag nyligen haft en diskussion med en person om nästan det här, men kände faktan var lite off men vet inte själv vad som stämmer helt heller.

Älskar, "läs annonsen noga innan du skriver," himla trevligt 😅
 
Har för övrigt flera gånger sett annons för huskydoodlar (som jag hoppas ingen oerfaren hundägare köper) och det verkar vara samma annons om och om igen så just den mixen verkar folk tack och lov inte superintresserade av.

Har sett annonsen för huskydodles :P

Kollar man valpbilden verkar det ju ändå som att de sålt en 5-6 valpar.

Får hoppas inte till folk med begränsad hunderfarenhet. :P
Har dock svårt att se att en hunderfaren person skulle köpa en sån blandning, vad skulle man ha den till, liksom?
 
https://www.blocket.se/annons/skane/fransk_bulldog_valpar__blue_/97017998

Hej!

Jag är intresserad och jag antar att de är registrerade med godkänd stamtavla hos SKK och rabiesvaccinerade med intyg och godkända papper för införsel hos Tullverket och Jordbruksverket?

Mvh Mia

Dessa hundar har ej stamtavla och är födda i Sverige den 16/6-21, därav så är de inte rabiesvaccinerade eller har något införselintyg. De färger som våra hundar har är ej godkända av skk.
15 aug 19:58
Mvh
Kristian

Igår 22:21
Ok, jag trodde det var franska bulldogar och inte blandraser, missvisande annons alltså.

Idag 07:37
Var i min annons står det att det är blandraser??? Detta är franska bulldoggar som vi har, renrasiga. Läs annonsen noga innan du skriver

Idag 12:26
Papperslösa hundar i fel färg är blandraser. Dessutom, varför valpar tiken i Sverige och sen skickas till Ungern när de knappt är avvanda? Låter helt klart oseriöst.
Missade kanske något i annonsen, står det att tiken är i Ungern? 😱
 
Ja, enligt dem har hon alltså valpat här i Sverige den 16/6 och idag är det den 17/8, jag skrev till dem den 15/8 och enligt annonsen befinner hon sig nu i Ungern. O_o

Inte för att jag tror att det händer något, men jag har anmält annonsen till Blocket och även skickat till tullen det jag vet.
"Bosatt i" kanske iofs inte nödvändigtvis betyder "befinner sig i just nu".
 
Fick massa frågor på denna, förlåt min totala okunskap.

Vilka färger är godkända på fransk bulldog, läser fawn och tigrerad på Svenska Kennelklubben. Är fawn bara brun, ljusbrun lr kan även beige och blå, tex blå tan räknas som fawn?

Om den inte har en godkänd färg betyder det att man inte registrera valpen i skk?

Och stamtavla kan dom väl ha ändå, eller hur fungerar det?

Frågar för att jag nyligen haft en diskussion med en person om nästan det här, men kände faktan var lite off men vet inte själv vad som stämmer helt heller.

Älskar, "läs annonsen noga innan du skriver," himla trevligt 😅
Fawn i alla nyanser,brindel även reverce ,med eller utan vita tecken o skäckar i dom färgerna
Blå,lila,grön,prickig mm mm är inte en färg som finns i rasen så dom är alla blandade med gud vet vad (blå kommer oftast från staffen)
 
Alla oseriösa annonser är inte oreggade blockethundar... jag är administratör för sveriges största annonsgrupp för vallhundar, och får då och då städa bort annonser om valpkullar där hundarna inte bara förskönas, utan beskrivs med regelrätta lögner. Eller vad sägs om en tik som bitit så allvarligt på tävling att det lett till upprepade domarrapporter (det krävs en del) och många fler diskvalificeringar, men som beskrivs som snäll, naturlig och går fint med djur? Alla som är "inne i svängen" vet hur de ska kolla upp och har vett att akta sig för den kenneln, men nybörjare, som ABSOLUT INTE ska ha såna hundar, har inte så stor chans att ifrågasätta... Svinaktigt beteende är vad det är.
Jag såg den annonsen och häpnade över beskrivningen, bra att den togs bort! Jag såg såren efteråt på tackan och det var ju inga små ytliga sår direkt.
Ett stort problem är nog att personen som skriver inte förstår så mkt om vallning egentligen då det som försvar jämförs med att det är många hundar som blivit diskade för bett, men det är ju liksom skillnad på bett och bett!
 
Jag såg den annonsen och häpnade över beskrivningen, bra att den togs bort! Jag såg såren efteråt på tackan och det var ju inga små ytliga sår direkt.
Ett stort problem är nog att personen som skriver inte förstår så mkt om vallning egentligen då det som försvar jämförs med att det är många hundar som blivit diskade för bett, men det är ju liksom skillnad på bett och bett!
Ja, jag har fått rejält med skit för att jag tog bort den, men också vääääldigt mycket positiv respons för att någon äntligen går in och gör något åt deras rätt fräcka "marknadsföring" av sina minst sagt ruffa hundar... Bett och olyckor händer den bästa, men deras lögner och bortförklaringar i kombination med att de aktivt letar upp förstagångsköpare... nej, jag tar gärna skit för att ha sagt ifrån.
 
Alla oseriösa annonser är inte oreggade blockethundar... jag är administratör för sveriges största annonsgrupp för vallhundar, och får då och då städa bort annonser om valpkullar där hundarna inte bara förskönas, utan beskrivs med regelrätta lögner. Eller vad sägs om en tik som bitit så allvarligt på tävling att det lett till upprepade domarrapporter (det krävs en del) och många fler diskvalificeringar, men som beskrivs som snäll, naturlig och går fint med djur? Alla som är "inne i svängen" vet hur de ska kolla upp och har vett att akta sig för den kenneln, men nybörjare, som ABSOLUT INTE ska ha såna hundar, har inte så stor chans att ifrågasätta... Svinaktigt beteende är vad det är.
Syns det på vallreg när det är disk pga ex bett? Aldrig sett att det står mer än ’Diskvalificerad’ 🤔
 
Med viss skepsis så litar jag inte på sanningshalten i denna annons :meh: Priset är satt till 7000 kr.

Hej! Det gör ont att skriva den här annonsen, jag tänkte att Fievel (Fajvel) skulle få sitt för evigt hem hos mig. Men så kommer livet på törn, separation, nytt jobb och nya oförutsedda utmaningar gör att jag nu måste se mig om efter ett nytt hem åt min käraste vän.
Fievel kom till mig i början av mars, då via en familj som tagit honom till Sverige några veckor innan som gatuhund från Spanien.
Han är inget brukshunds-geni, men rumsren och uppskattar verkligen när man tar sig tid till lite vardagslydnad och trixträning med honom, även om saker tar tid för honom.
Han är, enligt veterinär, Max 2 år och borde nu ha vuxit klart.
Inomhus är han världens lugnaste kelgris, fick han ligga i famnen hela dagarna och gosa skulle han gärna göra det! Han är glad och älskar människor, särskilt de som tar sig tid till att gosa med honom.
Han är osäker och skällig (ej aggressiv!) vid hundmöten på koppelpromenaderna, dragig men med lite tålamod så går han helt okej i koppel. Umgås fint med hundar bara dom inte kommer som en överraskning på promenaden. Även då reagerar han alltså inte alls aggressivt bara väldigt hmm kanske exalterat är rätt ord.
Jag tror verkligen han skulle trivas på en gård nånstans.
Han är livrädd för kloklipparen, så där finns lite att jobba på. Men söt så det förslår och med världens största hjärta. Han är en stor hund men inte med så stora begär här i livet, ordentligt med promenader och en varm famn att landa i.
Någon som har plats för denna stora kelgris? Hör av dig med vad du har att erbjuda honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 980
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp