Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir så ledsen när jag ser sånna här annonser och så många frågor dyker upp i min skalle...

6 månaders blandras säljes
Pris 5000 kr

Jätte härlig blandrashane söker nytt hem.
Han har gått grundläggande valpkurs. Han är otroligt kärleksfull och vill vara till lags. Han är van vid barn.
Omplacering då tiden tyvärr inte räcker till.
Han har fått 12 veckorvaccinering. Han är inte kastrerad.
Hans pappa är Plott och mamma är kolli/schäfer/amstaff
Priset kan diskuteras då där han får bo är viktigast.
 
Jag blir så ledsen när jag ser sånna här annonser och så många frågor dyker upp i min skalle...

6 månaders blandras säljes
Pris 5000 kr

Jätte härlig blandrashane söker nytt hem.
Han har gått grundläggande valpkurs. Han är otroligt kärleksfull och vill vara till lags. Han är van vid barn.
Omplacering då tiden tyvärr inte räcker till.
Han har fått 12 veckorvaccinering. Han är inte kastrerad.
Hans pappa är Plott och mamma är kolli/schäfer/amstaff
Priset kan diskuteras då där han får bo är viktigast.
Och sen det med att hunden gått kurs. Alltså hur dum får man vara liksom. :banghead:
 
Jag blir så ledsen när jag ser sånna här annonser och så många frågor dyker upp i min skalle...

6 månaders blandras säljes
Pris 5000 kr

Jätte härlig blandrashane söker nytt hem.
Han har gått grundläggande valpkurs. Han är otroligt kärleksfull och vill vara till lags. Han är van vid barn.
Omplacering då tiden tyvärr inte räcker till.
Han har fått 12 veckorvaccinering. Han är inte kastrerad.
Hans pappa är Plott och mamma är kolli/schäfer/amstaff
Priset kan diskuteras då där han får bo är viktigast.
Plott??
 
Jag blir så ledsen när jag ser sånna här annonser och så många frågor dyker upp i min skalle...

6 månaders blandras säljes
Pris 5000 kr

Jätte härlig blandrashane söker nytt hem.
Han har gått grundläggande valpkurs. Han är otroligt kärleksfull och vill vara till lags. Han är van vid barn.
Omplacering då tiden tyvärr inte räcker till.
Han har fått 12 veckorvaccinering. Han är inte kastrerad.
Hans pappa är Plott och mamma är kolli/schäfer/amstaff
Priset kan diskuteras då där han får bo är viktigast.
Hua vilken blandning..:crazy: en jagande kamphund med bruksbehov och eventuella rädslor..
 
Lappoodle
Pudel och lapphund varför??

Jag såg också den annonsen och konstaterade att uppenbarligen ska man veta vad en "lappoodle" är för något. Man får veta att föräldrarna är renrasiga med stamtavla, har friröntgande höfter och armbågar och ögonlysta ua (vilket nästan gör det än mer sorgligt). Men inte vilka raser föräldrarna har. Jag kan ju tänka mig tre lapphundsraser och iaf två pudelstorlekar som skulle kunna vara aktuella med tanke på att valparna "blir mellanstora" som vuxna.
Också att man uppenbarligen vänder sig till folk som egentligen är ute efter något annat eftersom de listade sökorden är labradoodle, cockerpoo och bordoodle :cautious:
 
Vad jag inte kan förstå är alla dessa överpriser på blandras hundar? Visst det är en efterfrågan och marknaden än så länge tål det. Men jag tycker ändå att man borde sätta ett max pris tak på blandraser? Typ att regeringen gick in och bestämde där. Det är väl omöjligt kan jag tro att de skulle göra det men önskvärt ändå.
Alla dessa överpriser på blandraser som har lite pudel i sig. För sjutton det är en blandras, och borde kosta inte mer än max 12/14 tusen kronor.
Eller där de skriver schäfer där det finns vit herdehund i hunden helt eller blandning av det.
Det finns de som anser att renrasiga är de bara om de är SKK reggade.
Men om man säger så här, en renrasig hund som är reggad får man sätta priser 20 tusen och över, men om de inte är reggade så får de går på typ 14-18 tusen kronor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp