Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var delvis rätt, nu var det nästan inga valpar bland hundarna, flera vuxna hundar 3 st var dräktiga/parade. Och ytterligare 6 hundar uppvisade titer för rabies vacc.
Endast en hund var i så dåligt skick att den avlivades dagen efter ankomst.
Ingen av hundarna var blandras eller kom från något shelter
PS. Jag har sett kopiorna på passen på 7 av hundarna
Då låter det annat än vad som stod på svt... men tragiskt isåfall, då bör ju risken vara liten att de bär på rabies även om några av de andra hundarna inte har titer. 😕
 
Det var delvis rätt, nu var det nästan inga valpar bland hundarna, flera vuxna hundar 3 st var dräktiga/parade. Och ytterligare 6 hundar uppvisade titer för rabies vacc.
Endast en hund var i så dåligt skick att den avlivades dagen efter ankomst.
Ingen av hundarna var blandras eller kom från något shelter
PS. Jag har sett kopiorna på passen på 7 av hundarna
Enligt resultat jag såg så har ambullen inte antikroppar mot vaccin.
Det är ju dessutom lite oklarheter med passet? Om den nu är från rumänien så är den ju olagligt kuperad med (plus icke gdk färg..)
 
Enligt resultat jag såg så har ambullen inte antikroppar mot vaccin.
Det är ju dessutom lite oklarheter med passet? Om den nu är från rumänien så är den ju olagligt kuperad med (plus icke gdk färg..)
Den hade 0,2 och vi har inte längre någon lag som säger att det ska vara 0,5,på samma transport finns det 2 hundar med 1,7 i titer,även dom skulle avlivas enl ls.
Om den är kup o felfärgad skiter lagen i o ls/tull mm i.
 
Den hade 0,2 och vi har inte längre någon lag som säger att det ska vara 0,5,på samma transport finns det 2 hundar med 1,7 i titer,även dom skulle avlivas enl ls.
Om den är kup o felfärgad skiter lagen i o ls/tull mm i.

Det finns krav på att djuren ska vara vaccinerade även om det inte längre finns krav på att man måste uppvisa titertest utan det räcker med vaccinationsintyg. Om det upptäcks att det finns skäl att misstänka att detta intyg inte stämmer kan myndigheter naturligtvis ingripa. Gränsen för fullgott vaccinationsskydd ligger fortfarande på 0,5 IU/ml.
 
Jag läste nyss en annons där säljaren kanske inte riktigt hade koll på det där med punkter, mellanslag och stor bokstav.
Det blev även några syftningsfel pga hur det var skrivet.

"söker Seriöst hem där någon är hemma 16 okt."

Lite längre ner framkom det att valparna var leveransklara tidigast den 16 oktober, men jag kunde inte låta bli att fnissa lite åt att det var viktigt att någon är hemma just den dagen. :o
 
Det finns krav på att djuren ska vara vaccinerade även om det inte längre finns krav på att man måste uppvisa titertest utan det räcker med vaccinationsintyg. Om det upptäcks att det finns skäl att misstänka att detta intyg inte stämmer kan myndigheter naturligtvis ingripa. Gränsen för fullgott vaccinationsskydd ligger fortfarande på 0,5 IU/ml.
Jo,,men media (läs Leif Felton) sa att dom var ovacc, vilket dom inte var för då hade dom inte uppvisat något på titer testen
 
Jo,,men media (läs Leif Felton) sa att dom var ovacc, vilket dom inte var för då hade dom inte uppvisat något på titer testen
I lagens mening är de ju ovaccinerade om de inte har tillräckligt med antikroppar?
Om den är kup o felfärgad skiter lagen i o ls/tull mm i.
Ja, såklart - men det visar i min värld att det inte är så seriöst som de har försökt få det att framstå som i media. Hunden hade ju förstorade lymfknutor med - tillsammans med obevisade vaccinationer känns inte det som en bra kombo. Plus infekterad kupering väl?

Att man dessutom skickar dräktiga tikar i en sån transport övergår mitt förstånd.
 
I lagens mening är de ju ovaccinerade om de inte har tillräckligt med antikroppar?

Ja, såklart - men det visar i min värld att det inte är så seriöst som de har försökt få det att framstå som i media. Hunden hade ju förstorade lymfknutor med - tillsammans med obevisade vaccinationer känns inte det som en bra kombo. Plus infekterad kupering väl?

Att man dessutom skickar dräktiga tikar i en sån transport övergår mitt förstånd.
Hugger knappen!

Att överhuvudtaget våga chansa med hundarna utan att vara 100% säker på att alla papper är i ordning är ju vansinne! Så tragiskt och dumt och onödigt.
 
Ja, alltså jag har inga problem med import av dräktig tik men typen av transport är oseriös enligt mig
Vadå typen av transport? Dom kom med en av dom vanliga transportörerna, stor merca skåpbil,fasta burar i metall,ac mm, fanns inget att anmärka på vad gäller bilen, transportören har alla papper,firma o trace (kör normalt på england enl min HU transportör som känner honom)
 
Hugger knappen!

Att överhuvudtaget våga chansa med hundarna utan att vara 100% säker på att alla papper är i ordning är ju vansinne! Så tragiskt och dumt och onödigt.
Fast chanser gör man ju varje gång man köper från utlandet, jag har ingen aning om i fall mina importer har tillräckligt med titer om någon skulle kolla,utan litar på att dom fått sin spruta om både uppfödare o vet säger så.
 
Fast chanser gör man ju varje gång man köper från utlandet, jag har ingen aning om i fall mina importer har tillräckligt med titer om någon skulle kolla,utan litar på att dom fått sin spruta om både uppfödare o vet säger så.
Jag tänkte på människan som skickade dem.
 
Älskar den här typen av annonser :D

1633717597763.jpeg
 
Vad sägs om newdoggy.com ? :( 10 års hälsogaranti om man köper valp via sidan, den ni!

Såna valpfabriker verkar riktigt populära i de engelsktalande länderna (kan också tänka mig att "hälsogarantin" har väldigt många undantag som lär missas om man inte läser den finstilta texten så noga som man borde). Dessutom i USA så kan du få dom AKC-registrerade och därmed ge intrycket att du är en mer "seriös" uppfödare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp