Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu hittade jag hunden på blocket. Klassiska nio månader gammal blandras som måste säljas av icke specificerad anledning. Men jag tror det kan bli en rätt trevlig hund av den blandningen och utseendet var det inget fel på. Och 1000kr är inte mycket för en såpass ung hund numera. Hade jag inte redan haft hund hade jag kanske slagit till.
 
Nu hittade jag hunden på blocket. Klassiska nio månader gammal blandras som måste säljas av icke specificerad anledning. Men jag tror det kan bli en rätt trevlig hund av den blandningen och utseendet var det inget fel på. Och 1000kr är inte mycket för en såpass ung hund numera. Hade jag inte redan haft hund hade jag kanske slagit till.
Det var så jag hittade min Bella, men hon var 4,5år. Ni kan ju gissa hur nedringd förra ägaren blev när hon la ut en pudel/chihuahua för 1000kr :crazy: Jag fick köpa henne för att jag redan hade kullsystern och lovade att hon inte skulle gå i avel
 
Tack vare familjens förändrade omständigheter finner vi att vi inte har den tid som vår valp behöver. Vi intresse så meddela mig hur ni bor och hur eran vardag ser ut. Edison fyller 8 månader den 7 augusti, han är en aktiv hund som gärna står i centrum. Han älskar att få mysa med matte och andra omkring, han är en väldigt lättlär hund och anpassar sig snabbt till sin nya omgivning. Vi köp får ni med hans mapp där all nödvändig information angående honom framkommer. (Vid en extra avgift tillkommer även hans DNA prov, som visar exakt hur många procent av vilken ras han är. ) 2000 kr


Och så står det rottweiler /pudel i rubriken men det ska alltså dna testas om man vill vara säker?
 
Med det utseendet förstår jag att de ville göra DNA-test för att se vad det egentligen är för något. Att det är pudel i blandningen kan man väl tro men Rottweilern syns inte direkt :D
Jag tycker det konstigaste är att de skall ha extra betalt för DNA-testet för det verkar ju vara redan utfört. 17.500kr för en blandras är väl dyrt nog ändå.
 
Det är dags att köpa hund! Jag och mina söner, 12 respektive 14 år, bor på landet precis vid en skog med perfekta promenadstigar. Hemma erbjuds en stor trädgård att springa fritt i. Jag arbetar så att jag har möjlighet att ha med hund på arbetsplatsen. Vi har svårt att enas om ras, men önskar en hund av liten modell, gärna släthårig, typ mops, sportfralla eller chihuahua. Önskar därför bli bombad med förslag på extremt trevliga hundar, som söker nya hem. Varmt välkomna att höra av er om ni tror att ni har idealhunden till vår lilla familj. Gärna inom rimligt avstånd.

Mops går bra men är det en fralla ska det vara en sportfralla?
 
Det är dags att köpa hund! Jag och mina söner, 12 respektive 14 år, bor på landet precis vid en skog med perfekta promenadstigar. Hemma erbjuds en stor trädgård att springa fritt i. Jag arbetar så att jag har möjlighet att ha med hund på arbetsplatsen. Vi har svårt att enas om ras, men önskar en hund av liten modell, gärna släthårig, typ mops, sportfralla eller chihuahua. Önskar därför bli bombad med förslag på extremt trevliga hundar, som söker nya hem. Varmt välkomna att höra av er om ni tror att ni har idealhunden till vår lilla familj. Gärna inom rimligt avstånd.

Mops går bra men är det en fralla ska det vara en sportfralla?
Ja, det var ju realistiskt. Bombad faktiskt, hur många sådana hundar kan det finnas för omplacering? Och vad är en sportfralla, finns det?😅
 
Mina kriterier är: -Hane. -Okastrerad, då vi går långa promenader och jag inte vill slita ut dens leder. -I storlek med min nuvarande hund labbbe/amstaff.
 
Japp, Skåne verkar vara hundavelns epicentrum i Sverige, hälften av alla blockets hundar verkar finnas där. Både "finavel", blandrasavel och import, det är oftast i Skåne
Han gör gott om pengar....

Många människor i Skåne så det är väl lätt med kontakter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 980
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp