Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ligger ute en ganska färsk annons gällande en vacker fjording hingst.
Född -14, 65000kr. För bl a avel.

Problemet är bara att det inte finns någon registrerad fjordhingst i Sverige med angivet namn och födelseår när man söker.
Det är förstås möjligt att han är en import - men det borde man ju då skriva ut...
Om det är en hingst som inte är visad och/eller utan godkänd stamtavla så blir ju priset löjligt.
 
Det ligger ute en ganska färsk annons gällande en vacker fjording hingst.
Född -14, 65000kr. För bl a avel.

Problemet är bara att det inte finns någon registrerad fjordhingst i Sverige med angivet namn och födelseår när man söker.
Det är förstås möjligt att han är en import - men det borde man ju då skriva ut...
Om det är en hingst som inte är visad och/eller utan godkänd stamtavla så blir ju priset löjligt.

Den har ju tydligen betäckt två ston nu i november också (båda samma dag tydligen) vilket iaf ger mig lite vibbar om att det kanske inte är någon superseriös ägare så jag tror nog inte den är godkänd på något sätt.
 
Den har ju tydligen betäckt två ston nu i november också (båda samma dag tydligen) vilket iaf ger mig lite vibbar om att det kanske inte är någon superseriös ägare så jag tror nog inte den är godkänd på något sätt.
Nej, jag tror inte heller det. Och som sagt, priset blir löjligt.
 
Det ligger ute en ganska färsk annons gällande en vacker fjording hingst.
Född -14, 65000kr. För bl a avel.

Problemet är bara att det inte finns någon registrerad fjordhingst i Sverige med angivet namn och födelseår när man söker.
Det är förstås möjligt att han är en import - men det borde man ju då skriva ut...
Om det är en hingst som inte är visad och/eller utan godkänd stamtavla så blir ju priset löjligt.

Jag reagerade mest på att han var inriden som tvååring och nu som fyraåring hoppar 90 cm. :nailbiting:
 
Det ligger ute en ganska färsk annons gällande en vacker fjording hingst.
Född -14, 65000kr. För bl a avel.

Problemet är bara att det inte finns någon registrerad fjordhingst i Sverige med angivet namn och födelseår när man söker.
Det är förstås möjligt att han är en import - men det borde man ju då skriva ut...
Om det är en hingst som inte är visad och/eller utan godkänd stamtavla så blir ju priset löjligt.
Jag tycker att jag känner igen bilden i annonsen ur något annat sammanhang, men minns inte att jag sett någon fjording med det namnet. Tycker annonsen verkar lite skum, kan den vara fejk?
 
Jag tycker att jag känner igen bilden i annonsen ur något annat sammanhang, men minns inte att jag sett någon fjording med det namnet. Tycker annonsen verkar lite skum, kan den vara fejk?

Bilden finns på flera andra ställen. Här är den t ex postad i ett forum 2012.

1541808048423.png
 
Jag förstår faktiskt inte varför man måste vänta med att rida in fjordingar med tanke på hur välutvecklade de är redan 2 år innan de föds... :angel:

(Men med tanke på att bilden tydligen föreställer Birk Halsnaes, som föddes 1996, kan man nog snarare tycka att inridningen skedde lite väl sent.)
 
Fick lite "internetstall"-vibbar av hela annonsen. Finns det förresten sådana fortfarande? Det var ju en stor grej för sisådär 15 år sen (höll på med det själv också när man var yngre).

Ja, själva hittade vi våran häst med min bild i ett internettstall som var ”till salu”. Detta efter att fler hört av sig och undrat om vi verkligen skulle sälja henne. NOPE!!!
 
P.R.E valack, född 2014 som är utbildad till medelsvår C. Jag vet inte, men det känns lite forcerat. Sen har den 5 gångarter oxå men det är nog en siffra som blivit fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 705
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp