Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade en annons ute på en ny tävlingsskjorta för 100 kr.
Stod tydligt att enbart avhämtning, möter ej upp eller skickar.
Då skrev en person att den ville att jag skulle åka åt hennes håll ca 3 mil och att hon ville prova den då.
När jag avböjde skrev hon efter några dagar och undrade om jag kunde posta den.
Och då det va en chansning för henne om den passade i storlek så ville hon pruta ner priset till 50 kr samt slippa fraktkostnad. Alltså den affären hade garanterat kostat mig en del pengar. Ibland undrar man om en del inte alls sätter sig in i den andres situation.
 
Hajade till när jag läste "tänkte sälja fostret som ska födas" osv.
Antingen kunde man köpa det för en viss summa på en gång eller betala handpenning nu och en högre summa vid födsel.
När fölet är fött ska man betala pass, veterinär, hovslagare osv.

Har aldrig sett en annons på ett foster tidigare.
 
Hajade till när jag läste "tänkte sälja fostret som ska födas" osv.
Antingen kunde man köpa det för en viss summa på en gång eller betala handpenning nu och en högre summa vid födsel.
När fölet är fött ska man betala pass, veterinär, hovslagare osv.

Har aldrig sett en annons på ett foster tidigare.
Inte på annons men på det arabstuteriet jag hängde på som liten ( i början av 80-talet) var det inte alls ovanligt att "fölet", dvs. fostret var sålt ganska tidigt. Ju längre dräktigheten gått desto högre pris för att höjas än mer när fölet var fött.
 
Hajade till när jag läste "tänkte sälja fostret som ska födas" osv.
Antingen kunde man köpa det för en viss summa på en gång eller betala handpenning nu och en högre summa vid födsel.
När fölet är fött ska man betala pass, veterinär, hovslagare osv.

Har aldrig sett en annons på ett foster tidigare.
Det har jag sett men hade nog själv inte vågat köpa innan det är fött.
 
Inte på annons men på det arabstuteriet jag hängde på som liten ( i början av 80-talet) var det inte alls ovanligt att "fölet", dvs. fostret var sålt ganska tidigt. Ju längre dräktigheten gått desto högre pris för att höjas än mer när fölet var fött.
Det har jag sett men hade nog själv inte vågat köpa innan det är fött.
Ja när jag tänker på det så kan jag ha hört det, aldrig sett nån annons dock.
Skulle inte heller riktigt vilja köpa grisen i säcken om det inte var något extra speciellt föl på gång.
 
Hajade till när jag läste "tänkte sälja fostret som ska födas" osv.
Antingen kunde man köpa det för en viss summa på en gång eller betala handpenning nu och en högre summa vid födsel.
När fölet är fött ska man betala pass, veterinär, hovslagare osv.

Har aldrig sett en annons på ett foster tidigare.

Ibland säljs ofödda föl med väldigt intressant stam via kontakter eller på embryoaktion, men jag har nog inte sett det annonseras ut så här tidigare.
När stoets identitet inte avslöjas utan det bara står någon hingst som finns i stammen blir jag alltid misstänksam. Många gånger när jag sett det stå så i annonser har stammen inte varit godkänd. Ibland har hästen inte ens varit renrasig utan korsad med något som inte ger gröna papper. I det här fallet vill man ju veta vilka prestationer och bedömningsresultat stoet har samt vad hennes möderne har lämnat.
 
Förlåt men jag fattar inte?
En gjord som kan användas till all ridning.
En sadelgjord är ju en sadelgjord liksom, klart den kan användas till vilken sadel och ridning som helst om den har rätt längd?


”Säljer en hoppgjord. Gjorden kan användas vid all typ av ridning så endast en gjord behövs i stallet.”
 
Förlåt men jag fattar inte?
En gjord som kan användas till all ridning.
En sadelgjord är ju en sadelgjord liksom, klart den kan användas till vilken sadel och ridning som helst om den har rätt längd?


”Säljer en hoppgjord. Gjorden kan användas vid all typ av ridning så endast en gjord behövs i stallet.”

Nån som är (eller tror sig vara) smart och bra på att skriva övertygande annonser :D Tanken är nog att du ska tänka "men oj så praktiskt, man behöver ENDAST EN GJORD, den köper jag direkt!"
 
Förlåt men jag fattar inte?
En gjord som kan användas till all ridning.
En sadelgjord är ju en sadelgjord liksom, klart den kan användas till vilken sadel och ridning som helst om den har rätt längd?


”Säljer en hoppgjord. Gjorden kan användas vid all typ av ridning så endast en gjord behövs i stallet.”
Den lär då inte passa till min westernsadel. Jag kanske borde leta upp annonsen och vara en besvärlig kund :devil:
 
Nån som känner sig sugen på att utöka sitt galleri med hästkonst?

Cirise hästen
Skärmavbild 2018-11-20 kl. 13.34.33.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 471
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp